خبرگزاری کار ایران

"انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر" منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۵۸

"انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر" که با تحقیق و تدوین محمد قبادی نوشته شده، شامل خاطرات و تحلیل‌های دکتر سیدمحمد صدر از تولد و خاندانش تا پاییز ۱۳۶۴ است که در هفت فصل تدوین شده و پی‌نوشت‌هایی نیز بدان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدمحمد صدر؛ دیپلمات باسابقه ایرانی، مشاور رییس دولت اصلاحات و مشاور ارشد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است. وی دارای دکترای داروسازی از دانشگاه تهران است و فرزند آیت‌الله سید‌رضا صدر و برادرزاده سیدموسی صدر است.

در فصل نخست کتاب "انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر" به قلم محمد قبادری؛ پیشینه خانوادگی؛ تحصیل در قم و تهران این دیپلمات مورد توجه قرار گرفته و رئوس فصل‌های بعدی را به ترتیب می‌توان چنین برشمرد: ورود او به دانشگاه؛ نحوه ارتباط او با سازمان مجاهدین خلق و دو تجربه‌اش در همکاری و ارتباط با دو چهره مورد توجه سازمان مجاهدین خلق؛ وقایع دو سال آخر سلطنت پهلوی ازجمله نماز عید فطر در تپه‌های قیطریه، راهپیمایی میلیونی در ۱۳ شهریور‌‌ همان سال و جمعه خونین ۱۷ شهریور؛ وقایع روزهای پایانی عمر رژیم پهلوی و انتخاب مهندس بازرگان؛ شهید رجایی و نخستین همکاری‌های صدر با دولت آن شهید سعید و دوران خدمت در وزارت امور خارجه.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

 «ملاقات تمام شده بود... که آقای اجرتون (همتای انگلیسی‌ام) رو به من گفت:» آقای صدر من می‌خواستم بدانم آیا شما نیز جزء دانشجویان مسلمان پیرو خط اما هستید یا خیر؟ «... گفتم:» نه من جزء آن دانشجویان نبودم... اما جزء فارغ‌التحصیلان مسلمان پیرو خط اما بودم. «با شنیدن این حرف، اجرتون..... به فکر فرو رفت که این حرف من به چه معناست؟ در واقع من می‌خواستم به او بفهمانم که از نظر فکری، من نیز پیرو خط اما هستم...»

این کتاب به کوشش انتشارات سوره مهر در ۵۸۹ صفحه، ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان به بازار نشر راه یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز