خبرگزاری کار ایران

«عرفان و هنر در دوره‌ی مدرن» در شهرکتاب بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری، به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی «عرفان و هنر در دوره‌ی مدرن» اختصاص دارد.

مولوی و عطار، عارفان شاعر هستند یا شاعران عارف؟ چگونه می‌توان وجوه عرفانی و هنری مولانا و عطار را در دنیای امروز تفسیر کرد؟ چگونه حقیقت شعر مولانا و عطار در ذیل عرفان آنها شناخته می‌شود؟ پیوند میان عرفان اسلامی و ایده‌آلیسم آلمانی و فلسفه‌ی رمانتیسیسم آلمان چگونه پیوندی است؟ چگونه می‌توان اندیشه‌ی بزرگان عرفان و فلسفه‌ی گذشته را با ملاک‌های دوران مدرن سنجید؟ عرفان ایرانی چه نسبتی با اسلام دارد؟ شان فرهنگ و تکنولوژی در عالم معاصر چیست؟ کدام یک از فیلسوفان در باب زیبایی‌شناسی مدرن بیشتر تامل کرده‌اند؟ این پرسش‌ها و پرسش‌هایی دیگر در باب عرفان و هنر در دوره‌ی مدرن در کتاب «عرفان و هنر در دوره‌ی مدرن» اثر شهرام پازوکی مطرح شده است.

به گزارش ایلنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری، به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی «عرفان و هنر در دوره‌ی مدرن» اختصاص دارد. محمدرضا ریخته‌گران، سید مسعود زمانی و شهرام پازوکی از سخنرانان این نشست هستند.

شرکت در این جلسه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۶۹۸۵۹