خبرگزاری کار ایران

«ظرف غذا»درسینماتک خانه هنرمندان ایران؛ به نمایش در می‌آید

در نخستین برنامه سینماتک در سال ۹۴ که دوشنبه ۲۴ فروردین در تالار استاد ناصری برگزار خواهد شد، فیلم «ظرف غذا» ساخته ریتش باترا و محصول سال ۲۰۱۳ کشور هند به نمایش در می‌آید.

به گزارش  ایلنا،فیلم به معضل تنهایی در شهری عظیم مانند بمبئی می‌پردازد و داستان آن از طریق ظرف غذایی دنبال می‌شود که به اشتباه به آدرس دیگری می‌رود و همین امر باعث شکل‌گیری ارتباطی میان یک مرد بازنشسته تنها و یک زن خانه‌دار افسرده می‌شود. این دو شخصیت از طریق یادداشت‌هایی که در این ظرف غذا می‌گذارند، با یکدیگر صحبت می‌کنند.

فیلم ظرف غذا با بازی «عرفان خان» فیلم تحسین شده جشنواره فیلم کن، برنده جایزه کالسکه طلایی جشنواره فیلم زاگرب، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایزه سینمایی بفتا و.. است و تاکنون در جشنواره‌های فیلم سارایوو، لندن، تورنتو به نمایش در آمده است.

این فیلم هم‌چنین به عنوان نامزد کشور هند در مسابقات اسکار معرفی شد. عرفان خان بازیگر سر‌شناس هندی که در فیلم‌هایی هم‌چون «زندگی پای» اثر آنگ لی و «زاغه‌نشین میلیونر» ساخته دنی بویل ایفای نقش کرده است، نخستین جایزه اروپایی خود را برای بازی در فیلم ظرف غذا و در جشنواره فیلم هندی فلورانس دریافت کرد.

فیلم سینمایی «ظرف غذا» دوشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۷ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به روی پرده خواهد رفت.

کد خبر : ۲۶۹۷۷۸