خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه تصویر شهر:

از آثاری که به ارتقای سبک زندگی اسلامی و ایرانی توجه دارند حمایت می کنیم

نشست مشترک اعضای شورای برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با مدیرعامل موسسه تصویر شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی احمدی مدیر عامل موسسه تصویر شهر با اشاره به اهمیت این جشنواره در چشم انداز فعالیت‌های موسسه و سازمان گفت: سینما یک رسانه نافذ و تاثیرگذار برای تبیین دغدغه‌ها و انتقال فرهنگ و محتوای انسانی است و طبیعی است وقتی صحبت از سینمای شهری می‌شود باید نگاه ویژه تری به مسائل و مشکلات شهری داشت.

وی افزود: وظیفه ما این است که برای پیشبرد فرهنگ شهروندی و بیان معضلات شهری و شهر‌ها و توسعه فرهگ شهری گام بر داریم.

احمدی خاطر نشان کرد: اینکه چقدر در فیلم‌ها و محصولات سینمایی، کوتاه و آثار مستند به این مباحث پرداخته شده، مسئله‌ای است که به فضای کلی تولید سینمایی و سیاستگذاری کلان سینمایی کشور مربوط می‌شود اما ما وظیفه داریم تا آثار و تولیدات سینمایی را با شاخصه‌ها و ملاک‌های خودمان محک بزنیم و فضایی را فراهم آوریم تا در بستر این جشنواره بهترین آثار سال‌های اخیر دیده شوند و مورد ارزشیابی و داوری قرار گیرند.

به گفته وی، باید تمام سعی و تلاش ما مبتنی بر این باشد تا آثاری را گرد آوریم و حمایت کنیم که به مقوله فرهنگ شهری و ترویج و ارتقای سبک زندگی اسلامی و ایرانی؛ و در مسیر کاهش معضلات شهری و ارائه تصویری درست و واقع بینانه و منصفانه از فضای شهری و جامعه باشند.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر اظهار داشت: جشنواره شهر به عنوان رویدادی تاثیرگذار و مقبول خانواده بزرگ سینمای کشور باید تلاش کند تا حال خوب سینما خوب‌تر شود و انرژی و خون تازه‌ای در پیکره سینما بویژه سینمای شهری تزریق نماید.

 این نشست با حضور سیاوش حقیقی، مقصود جباری، یزدان عشیری، مسعود احمدیان، کامران ملکی، سیمون سیمونیان، مازیار رضاخانی، محمد قادری، افشین اسدزاده، کورش پیرو، مجید جعفری، محمدهادی آخوندی در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی و هنری تهران برگزار گردید.

 پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۳ تا ۱۲ خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۸۷۹۲