خبرگزاری کار ایران

واکنش هنرمندان به تفاهمنامه ایران با 5+1 چه بود؟

تفاهمنامه ایران و ۵+۱ که شب گذشته انجام شد با واکنش‌های مثبت مردم در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام همراه بود. در این میان واکنش‌های هنرمندان سینما تا‌تر و موسیقی بسیار جالب توجه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید گودرزی بازیگر سینما که هم‌اکنون فیلم ایران برگر و روباه با بازی وی روی پرده است؛ در اینستاگرام خود خطاب به ظریف نوشت: یک مرد دوست داشتنی که دیشب یک ملتی را خوشحال کرد. خدا عمرت بدهد.

بهاره کیان افشار نیز با انتشار پرچم ایران نوشته است: دور از تو اندیشه بدان پاینده مانی و جاویدان

اشکان خطیبی نیز با انتشار بخشی از یک ترانه انگلیسی وانتشار عکسی از لحظه مذاکرات نوشته است: آقایان ظریف، عراقچى، تخت روانچى و... باید گفت ما قهرمانانیم و تا خط پایان ایستادگى خواهیم کرد.

اشکان خطیبی

نفیسه روشن بازیگر سینما نیز با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف نوشته است: ممنون رییس‌جمهور عزیز و مهربان خسته نباشید آقاى دیپلمات...

ازین پس سیزده را در فرهنگمان نحس نمی‌دانیم.

نامتان تا أبد ابدی و ازلی خواهد شد

گویند نمی‌شود، ولی خواهد شد

ملی شده نفت با مصدق، اما

لبخند شما بین‌المللی خواهد شد!

ایران به داشتن شما افتخار می‌کنه

نفیسه روشن

پرند زاهدی بازیگر و کارگردان سینما نیز با انتشار تصویری از پرچم ایران نوشته است: از سیاست بدم می‌اد، اما کشورم رو دوست دارم. سیاست را نمی‌خواهم اما صداقت را چرا... سیاست را نمی‌شناسم ولى شهامت را می‌ستایم... جنابِ ظریف، فارغ از هر سخن در عرصهء دیپلماسى، قدردانِ این میزان خِرَد و تدبیرِ آگاهانهء شما، در جهتِ ممکن کردنِ، غیرِممکنى دیرین درجهان هستم!! شما با درایت و متانتى مثال زدنى، سبب‌سازِ ایجادِ فاصله‌اى عظیم، مابین دو متحدِ. همیشگى و خطرساز در دنیا، یعنى ایالات متحده و رژیم صهیونیست شدین تا جایى که نتانیاهو، بعداز پاسخ اوباما در جنون سیاسىِ خود، متوهم خوانده شد!!! آقاى ظریف، چه ظرافتمندانه، ظرفیتِ قدرتِ عمل‌مان، از براىِ نیاز به استفادهء احتمالىِ دست آوردِ هسته‌اى کشورمان را به رخِ دنیا کشیدین... آقاى وزیر، دیگر گذشته زمانِ شعار، به شعورتان نیاز بود و شکر که به میزان کافى بود.

شاهد احمدلو کارگردان سینما نیز نوشته است: شکل اکثریت خوشحالم. جواب ۵+۱ دیگر = ۶ نیست. مساوی است با اعداد زیادی امید. آرامش. ثبات. آرزو و پاک شدن تمام غبار این سال‌ها. خدا رو شکر که حتما بانیان انجام این مهم را نیز حفظ می‌کند. اینجا باید ایران بماند.

پوریا عالمی نویسنده نیز نوشته است: کاملا ظریف کاری کردید قبل از شما با کلنگ داشتند جاده را صاف می‌کردند.

پوریا عالمی

مازیار فلاحی خواننده و آهنگساز  نیز با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف کنار پرچم ایران نوشته است: امیدوارم همیشه خبرها خوب باشند. سالی که نکوست...

مهران برومند هم نوشت: صلح بر زمین ما صلح بر کشتزارهای ما امید که همیشه از آن کسانی باشد فرآوردهای نیکو خواهند داشت صلح بر کشور صلح بر شهر ما امید که سازندگان آن در آن سکنی گزینند.

بهنوش طباطبایی نیز نوشته است: دل ما با ظرافت تدبیر شما امیدوار شد

مهدی پاکدل نیز نوشته است: سیزده‌ای که نحس نبود خسته نباشی مرد بزرگ

بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل

روناک یونسی بازیگر سینما نیز نوشته است: وطن یعنی اذان عشق گفتن وطن یعنی غبار از عشق رفتن وطن یعنی هدف یعنی شهامت وطن یعنی شرف یعنی شهادت وطن یعنی گذشته حال فردا تمام سهم یک ملت ز دنیا وطن یعنی چه آباد و چه ویران وطن یعنی همین جا یعنی ایران.

رضا یزدانی خواننده و آهنگساز  نیز نوشته است: وطن یعنى یه ملت مرد دارى..

وطن یعنى خیالت تخت باشه..

وطن یعنى تو می‌تونى بجنگى.. اگه حتى شرایط سخت باشه..

تو حالا برگى از تاریخ هستى.. همون که آرزوشو داشتى باش...

کبوتر کن تموم پرچمارو..

با هر کس روبروته آشتى باش

رضا یزدانی

امیرحسین رکنی فیلمبردار و کارگردان سینما در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف نوشته است: تاریخ به احترام تو خواهد ایستاد مرد صلح.

حتی نزار القطزی مداح اهل بیت که اهل قطر است نیز با انتشار تصویر ی که در آن پرچم ایران در کنار پرچم دیگر کشور‌ها قرار گرفته؛ نوشته است: پرچم ایران بین پرچم‌های کشورهای عظمای جهان قرار گرفته و متاسفانه پرچم‌های کشورهای عربی روی هواپیما‌هایشان فقیر‌ترین کشور عربی را بمباران می‌کنند درحالیکه مردم این کشور بیشتر به خدا و رسولش ایمان دارند.

کد خبر : ۲۶۳۱۱۸