خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان کتاب سال شعر «خبرنگاران» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۵۰

نهمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا؛ مراسم پایانی دور نهم جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» عصر روز دوشنبه 25 اسفند 93 در بنیاد موقوفات دکتر افشار (کانون زبان پارسی) برگزار و تندیس‌های آن در سه بخش اعطا شد.

در بخش تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، از امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) تجلیل و تندیس، لوح افتخار و هدایایی به نیابت از او، به دکتر میلاد عظیمی اعطا شد.

پیش‌تر، یدالله رؤیایی، سیمین بهبهانی، محمدعلی سپانلو، جواد مجابی، احمدرضا احمدی، مفتون امینی و عمران صلاحی، برگزیدگان این بخش از جایزه در دوره‌های قبل بوده‌اند.

در بخش کتاب سال جایزه نیز با داوری علیرضا بهرامی، حسن گوهرپور، محمدحسین مدل، پونه ندائی و محمد ولی‌زاده، با تقدیر از مجموعه‌ی «در آب‌ها دری باز شد» سروده‌ی زنده‌یاد غلامرضا بروسان، تندیس و لوح افتخار جایزه به حامد ابراهیم‌پور برای مجموعه شعر «براندویی که عرق‌گیر خیس پوشیده» اهدا شد. شهاب مقربین و لیلا صادقی دیگر نامزدهای این بخش بودند.

همچنین در بخش ویژه (شاعران بدون کتاب) به‌داوری علیرضا بهرامی، افشین شاهرودی و یاسین نمکچیان در این دور از جایزه، با تقدیر از نورعلی نورزاد (از تاجیکستان)، برگزیده تندیس و لوح افتخار جایزه، محمد علی‌نوری از استان البرز معرفی شد. در این بخش همچنین مهدی اکبری‌فر از اردبیل عنوان دوم و ابوطالب شیرین از شیروان و حکیم علی‌پور از بلخ (افغانستان)، مقام سوم را به‌دست آوردند.

برگزیدگان، جایزه‌های خود را از محمود معتقدی، فرهاد عابدینی، شهاب مقربین، اسدالله امرایی، علی دهباشی، افشین شاهرودی و علیرضا بهرامی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز