خبرگزاری کار ایران

شب گذشته در پردیس ملت رخ داد:

ستایش ابتکار از فیلم طعم شیرین خیال

شب گذشته پنجشنبه ۲۱ اسفند معصومه ابتکاربه همراه سازندگان فیلم طعم شیرین خیال با مردم در پردیس سینمایی ملت به تماشایی این فیلم نشستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعداز نمایش  این فیلم، معصومه ابتکار با بیان اینکه بخش مهمی از موضوع محیط زیست به عمل و رفتار مردم ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: انسان‌ها مهم‌ترین عامل تخریب طبیعت هستند.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی مردم نسبت به این مقوله می‌تواند سبب بهبود شرایط محیط زیست شود، افزود: اگر افراد جامعه شناخت کافی نسبت به محیط زیست داشته باشند نگرش و رفتارشان به طبیعت تغییر می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه فیلم از تاثیر گذار‌ترین جلوه‌های هنر برای بهبود و تغییر نگرش مردم نسبت به طبیعت بهره برده است، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست از فیلم‌هایی با رویکرد محیط زیست حمایت می‌کند.

ابتکار فیلم طعم شیرین خیال را فیلمی حاوی پیام‌های رفتاری و اخلاقی مناسب در مورد مسائل محیط زیستی توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه این فیلم توانسته معرفت ویژه‌ای از نحوه زندگی با طبیعت را بیان کند، گفت: طعم شیرین خیال قصه رمانتیکی در فضای دلنشین شهر کرمان با لهجه شیرین مردم این دیار است که به خوبی با موضوع محیط زیست درآمیخته است.

کمال تبریزی کار گردان فیلم نیز  با اظهار تاسف از شیوه نگرش برخی از مردم و حتی روشنفکران که محیط زیست را موضوعی لوکس تلقی می‌کنند، گفت: این تصور اشتباه دلیل بروز بسیاری از مشکلات این روزهای محیط زیستی کشور است.

تبریزی با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند توجه عموم را به محیط زیست جلب کنند، افزود: سینما محمل مناسبی برای تغییر نگرش مردم است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، که طعم شیرین خیال اولین و آخرین فیلم ساخته شده در حوزه محیط زیست نباشد.

ابتکار در زمان خروج از سالن نمایش فیلم هم ازعلاقه‌اش به فیلم گفت و افزود، که علاقه‌مند است که دانش آموزان فیلم را تماشا کنند و می‌خواهد با مسوولان وزارت آموزش پرورش در این باره رایزنی کند.

کد خبر : ۲۶۰۰۱۸