خبرگزاری کار ایران

مشهد، کانون توجه ستاد خدمات سفر در دهه پایانی صفر است

مشهد، کانون توجه ستاد خدمات سفر در دهه پایانی صفر است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: کلانشهر مشهد کانون توجه ستاد خدمات سفر در دهه پایانی صفر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، انوشیروان محسنی بندپی دوشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۴ در حاشیه سفر خود به مشهد و بررسی روند برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر، بر دو محور اصلی رویکرد معاونت گردشگری در این ایام تاکید کرد و گفت: رونق گردشگری داخلی و استفاده از ظرفیت‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی مورد توجه و رویکرد این معاونت است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه ۲۷ دستگاه عضو ستاد خدمات سفر هستند، اظهار کرد: آمادگی لازم در دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌بردن از این موقعیت مذهبی و فرهنگی فراهم شده است.

معاون گردشگری کشور در خصوص سفر خود به مشهد گفت: نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی‌ها احصا و مقرر شد جلسه‌ای در ستاد خدمات سفر تهران برگزار شود تا همانند ایام نوروز، آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای دهه آخر صفر صورت گیرد.

به گفته او، این اقدامات با هدف رونق گردشگری داخلی و بهره‌مندی از برکات معنوی دهه آخر صفر انجام می‌شود.

تسهیلات و حمایت‌های ویژه دولت

محسنی بندپی در خصوص رویکرد دولت به تاسیسات گردشگری، از تشکیل ۲ جلسه با حضور تیم اقتصادی وزارتخانه و فعالان این صنعت خبر داد.

او اظهار کرد: در این جلسات، فعالان حوزه گردشگری به بیان مطالبات خود پرداختند که شامل استمهال تسهیلات، بدهی‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی و همچنین دریافت کمک‌های فنی و اعتباری بود.

 کاهش ۵۲ درصدی ورود مسافر

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بررسی این پیشنهادات، به اختلاف نظر در خصوص مدت زمان استمهال بدهی های تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: در حالی که بانک مرکزی تا پایان شهریورماه را برای این امر در نظر دارد، با توجه به رکود حاکم بر صنعت گردشگری، نیاز به مدت زمان بیشتری برای بازگشت این صنعت به حالت عادی وجود دارد.

او با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی ورود مسافر در تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که بازگشت به شرایط قبل، هم زمان‌بر است و هم نیازمند اعتمادسازی و حمایت همه‌جانبه از تاسیسات گردشگری است.

محسنی بندپی در ادامه به برنامه‌های مشخص وزارتخانه برای افزایش سفر در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادهای مختلف، گردشگری خوراک و رویدادهای فرهنگی در تقویم گردشگری گنجانده شده است تا به رونق گردشگری داخلی و خارجی منجر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز