خبرگزاری کار ایران

جشنواره ملی گلیم و بافته‌های‌داری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۶۳۰

تدوین سند جامع گردشگری هرسین در اولویت‌

فرماندار هرسین با تاکید بر اینکه این شهرستان می‌تواند به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان کرمانشاه و به ویژه در غرب کشور تبدیل شود، خواستار نگاهی ویژه به میراث فرهنگی، آثار صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت‌میراث‌فرهنگی، ابوطالب ایتوندی، فرماندار هرسین با اشاره به موقعیت این شهرستان که در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد، گفت: هرسین یک اثر جهانی به نام کتیبه بیستون دارد و قدیمی‌ترین تمدن یکجا نشینی کشور یعنی گنج دره در این شهرستان قرار دارد. 

او با تاکید بر این که باید با برنامه ریزی، اقدامات عملیاتی و گسترش خدمات رفاهی زمینه توسعه و تقویت صنعت گردشگری در شهرستان هرسین فراهم شود، افزود: هرسین دارای استعدادهای غنی و ارزشمندی است که برای فعلیت یافتن، معرفی و جهانی شدن نیازمند نگاه مسئولانه و عملیاتی است. 

ایتوندی با اشاره به این که توسعه گردشگری و حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان علاوه بر معرفی هرچه بیشتر هرسین از نظر اقتصادی اشتغالزایی بیشتر را برای مردم به همراه دارد، ادامه داد: هرسین دارای آثار و محوطه‌های باستانی و تاریخی بسیاری است که از نظر میراث فرهنگی اهمیت فراوانی دارد اما متاسفانه خیلی از مردم از وجود آن‌ها بی‌خبرند، چرا که تبلیغات درستی از گذشته برای آشنایی مردم با این شهرستان انجام نشده است. 

فرماندار هرسین همچنین با بیان این که تدوین سند جامع گردشگری از اولویت‌های این شهرستان است، اظهار کرد: آثاری همچون گنج دره، کتیبه بیستون، دروازه سنگی، حوض ساعت، گوردخمه‌های ده نو و اسحاقوند، قلعه سرماج و هرسین در کنار پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی این شهرستان می‌توانند هرسین را به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان کرمانشاه و به ویژه در غرب کشور تبدیل کنند. 

او با اشاره به برگزاری جشنواره گلیم هرسین، گفت: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌ای معرفی هرچه بیشتر و اقتصادی‌سازی گلیم هرسین است. به علاوه اینکه در این جشنواره علاوه بر گلیم تمام صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان نیز معرفی خواهد شد. 

ایتوندی با بیان اینکه قرار گرفتن جشنواره گلیم هرسین در تقویم جشنواره‌های ملی درحال پیگیری است، افزود: بسترسازی ورود بافندگان گلیم به بازارهای جهانی و آشنایی با تجار نیز هدفی است که در اولویت ما قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز