خبرگزاری کار ایران

رئیس ایکوموس در ایران:

دلیلی ندارد دولت حق عضویت به ایکوم و ایکوموس جهانی پرداخت کند/ این نهادها غیردولتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۱۵

خبر انصراف ایران از عضویت ایکوم «شورای بین المللی موزه‌ها» و ایکوموس جهانی «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» تکذیب شد. خبری که در نگاه اول شوک‌آور بود و باعث واکنش برخی از کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی شد. هرچند که وزارت میراث فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

«مهدی حجت» رئیس مؤسسه فرهنگی ایکوموس ایران اما در رابطه با خبر انصراف ایران از عضویت ایکوم «شورای بین المللی موزه‌ها» و ایکوموس جهانی «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها»، به خبرنگار ایلنا گفت: در ایکوم و ایکوموس جهانی دو نوع عضویت وجود دارد که شامل عضویت دولتی و غیردولتی می‌شود که اعضای دولتی معمولا فعالیت خاصی در این دو نهاد مردم نهاد ندارد.

او گفت: ایران پیش از انقلاب به دلیل نداشتن عضو غیردولتی به عضویت ایکوم و ایکوموس جهانی درآمد و پس از انقلاب اعضای دولتی وارد شورای بین المللی موزه‌ها و شورای بین المللی محوطه‌ها و بناها شدند بنابراین هم اکنون دولت با توجه به نداشتن فعالیت خاصی در ایکوم و ایکوموس جهانی دلیلی ندارد در عضویت این دو نهاد بین المللی غیردولتی باقی بماند و حق عضویت پرداخت کند.

به گفته رئیس موسسه فرهنگی ایکوموس ایران، درحال حاضر اعضای غیردولتی ایکوم و ایکوموس ایران حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند و ایکوم و ایکوم جهانی همکاری و تعاملات خوبی با سازمان‌های مردم نهاد و اعضای غیردولتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز