خبرگزاری کار ایران

چگونگی محیط زیست در عصر ظهور را در یک کتاب بخوانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۵۳

از امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) نقل شده: «اگر قائم ما قیام کند آسمان باران خود را فرو می‌ریزد و زمین نباتات خود را بیرون می‌دهد و کینه‌ها از دل بندگان خدا زایل می‌شود، حیوانات درنده و وحشی با حیوانات اهلی سازش می‌کنند».

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در کتاب «رفتار با محیط زیست بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)» که اثر فرج الله میرعرب بوده و در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۷۷ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید، به تشریح محیط زیست در عصر ظهور پرداخته شده است که در ادامه می‌خوانیم:

در عصر ظهور محیط زیست از خطرات و آفات مصون خواهد گردید و از طرف دیگر عوامل آبادانی و شادابی آن فراهم خواهد شد. در پاره‌ای از روایات به گونه‌ای دقیق‌تر و مصداقی‌تر به آبادانی زمین اشاره شده و حتی آمده است که تمام ویرانه‌های زمین آباد می‌شود.

از امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) نقل شده: «اگر قائم ما قیام کند آسمان باران خود را فرو می‌ریزد و زمین نباتات خود را بیرون می‌دهد و کینه‌ها از دل بندگان خدا زایل می‌شود حیوانات درنده و وحشی با حیوانات اهلی سازش کرده، از یکدیگر رم نمی‌کنند تا جایی که زنی که می‌خواهد راه عراق و شام را بپیماید همه جا سبزه زار است به گونه که هرجا قدم بگذارد گیاهی روییده و او زینت‌های خود را بر سر دارد و کسی به آن طمع نمی‌کند نه درنده‌ای به او حمله می‌آورد و نه او از درندگان وحشت دارد».

معلوم می‌شود تمام مناطق خشک و کویری هم در عصر حکومت امام مهدی (عج) اصلاح می‌شوند و آب کافی به این نوع زمین‌ها که بین عراق و شام زیاد است، رسانده می‌شود یا تغییرات جدید به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که باران کافی برای زمین‌ها می‌بارد و سرسبز می‌شود.

توسعه کشاورزی از مهمترین عوامل رشد جامعه است و نجات آن از فقر و فلاکت است از این رو هنگامی که امام مهدی (عج) ظهور می‌کنند، سیستم زراعی و کشاورزی به طور کامل دگرگون می‌شود و به بهترین و زیباترین شکل شکوفا می‌گردد.

از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده: «امت من در زمان ظهور آن گرامی طوری از نعمت‌های الهی برخوردار می‌شوند که انسان‌های خوب و بد دنیا چنان موقعیتی را هرگز ندیده‌اند، آسمان با سخاوت با کمال سخاوت باران خویش را فرو می‌ریزد و زمین گیاهان خود را می‌رویاند و همه جا سرسبز و خرم و آبادان خواهد شد». این بیان گویای پیشرفته فوق العاده کشاورزی است؛ توضیح روشن رشد بخش کشاورزی و رونق آن در کلام امام علی (علیه‌السلام) آمده است: «در عصر حضرت مهدی (عج) انسان یک مد پیمانه می‌کارد و هفتصد پیمانه برداشت می‌کند چنانکه خدای تعالی فرموده: مثل دانه‌ای است که هفت خوشه برآورد و در هر خوشه‌ای صد دانه باشد، خدا پاداش هرکه را که بخواهد چند برابر می‌کند».

نکته مهم‌تر این است که حضرتش به تمام جوانب محیط زیست توجه دارند. آن امام به علل و عوامل آلوده کننده محیط توجه ویژه دارد و به همین دلیل راه‌های فاضلاب به کوچه‌ها را می‌بندد و به هیچکس اجازه نمی‌دهد محیط زندگی عمومی را آلوده کند. شاید از عوامل مهم آبادانی و رشد گیاهان و شادابی محیط زیست همین مدیریت بهداشتی باشد. ابوبصیر از امام باقر (علیه‌السلام) نقل کرده: «قائم که به پا خیزد، خروجی فاضلاب و ناودان‌ها به راه‌ها را مسدود می‌کند و از ورود کثافت و آلودگی به محیط زیست جلوگیری می‌کند» همچنین نقل شده که «همه خروجی فاضلاب‌ها و ناودان‌ها به خیابان‌ها را می‌بندد».

علاقمندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز