خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۰۰۰ تدفین در یک صومعه قرون وسطایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۶۸

کاوش‌های انجام شده در صومعه قرون وسطایی بومونت در فرانسه، منجر به شناسایی مقبره‌های متعدد و کشف ۱۰۰۰ تدفین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، حفاری یک صومعه قرون وسطی در فرانسه به کشف بیش از ۱۰۰۰ تدفین از جمله قربانیان طاعون در قبرستان آن و همچنین بقایای یک روستای نزدیک به ۱۲۰۰ساله در زیر ساختمان منجر شد. حفاری در ابی بومونت نشان می‌دهد که این صومعه کاتولیک تقریباً هشت قرن مورد استفاده بوده. کلیسا و ساختمان‌های مرتبط با آن در اوایل قرن نوزدهم تخریب شدند. 

کشف ۱۰۰۰ تدفین در یک صومعه قرون وسطایی

فیلیپ بلانچارد (سرپرست کاوش در ابی بومونت) گفت: از آنجا که این یک مجموعه منحصر به فرد است، ما تا حد امکان عناصر این صومعه را کاوش کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کل کلیسا، کل صومعه، تمام ساختمان‌های پیرامونی، همه امکانات، خانه‌های صومعه، سفره خانه، آشپزخانه، سالن، سرداب، کبوترخانه، تنورها، آب انبارها، لوله‌ها، غسالخانه، مستراح، جعبه یخ، زباله‌ها اشاره کرد و بیش از ۱۰۰۰ تدفین از دوره‌های زمانی مختلف را پیدا کردیم. این کار تاکنون نشان داده است که کلیسای صومعه قبل از تخریب حداقل دو تغییر ساختاری عمده را تجربه کرده است.

اما بازسازی‌های کوچک‌تر نیز در طول هشت قرنی که صومعه مورد استفاده قرار می‌گرفت، انجام می‌شد. این تغییرات از اضافه شدن اتاق‌ها و توالت‌ها گرفته تا بازسازی کاشی‌ها را شامل می‌شود. مانند صومعه، گورستان در بومونت نیز با گذشت زمان رشد کرد و توسط چندین گروه از جمله خود راهبه‌ها و خدمتکارانی که در صومعه کار می‌کردند، از آن استفاده می‌شد. تجزیه و تحلیل اسکلت‌های بازیابی شده به تازگی آغاز شده است، اما بلانچارد امیدوار است که مشخص کند مردم از کجا آمده‌اند، چه خورده‌اند و وضعیت سلامتی آن‌ها چگونه بوده است. 

او گفت: می‌دانیم که یک بیماری همه گیر طاعون در سال ۱۵۶۳ رخ داد، و در همان هفته، ۹ راهبه - دو نفر از آن‌ها در یک روز - مردند و در یک قبر دفن شدند. 

بلانچارد گفت که ممکن است اعضای عالی رتبه کلیسا نیز در میان مقبره‌ها وجود داشته باشند، زیرا در متن‌ها به قبر یک صومعه اشاره شده است که با ده‌ها گلدان مدفون شده است. صومعه مورد بحث ممکن است محل اقامت مادام دو بوربون کوند، نوه لویی چهاردهم باشد. او در حوالی سال ۱۷۲۰ راهبه شد و در سال ۱۷۳۲ به مقام صومعه بومونت رسید و در سال ۱۷۷۲ درگذشت. احتمالاً صومعه محل زندگی نسبتاً راحت برای او بود و خدمتکارانی داشت که آن را اداره می‌کردند. یک سرویس چای چینی قرن هجدهم که در حین حفاری کشف شد، نشان می‌دهد راهبه‌ها سرامیک‌های مرغوب را از چین وارد کرده‌اند که احتمالاً با هزینه‌های گزافی انجام می‌شود. 

باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که طاق دفن مادام دوبوربون کوند کشف شده است، زیرا تنها یک طاق از این قبیل در کلیسا وجود دارد، بلانچارد گفت که تنها چند استخوان و سرامیک در آن وجود داشته و سنگ قبر در جای دیگری از این مکان کشف شده است. 

بلانچارد گفت: این مقبره، یکی از اولین مقبره‌هایی است که در طول انقلاب باز شده است. در آن زمان، سرب کمیاب بود و طاق‌های تدفین باز می‌شد تا بتوان از تابوت‌های سربی برای ساخت گلوله‌های به اصطلاح وطن برای ارتش‌های انقلاب استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز