خبرگزاری کار ایران

گزارشی از اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/اجراهایی ارکسترال و خاطره‌انگیز از «شهر موش‌ها»، «علی کوچولو» و «آقای حکایتی»

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۷۹

قطعاتی که توسط میکولاس فون پوکه روایت شدند

در سومین شب از سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر ارکستر خمسه شامل کودکان و نوجوانان به اجرای آثار نوستالژیک سریال‌ها، انیمیشن‌ها و برنامه‌های خاطره‌انگیز انگیز دهه‌های قبل پرداخت که مورد استقبال مخاطبان واقع شد. ارکستر چکاوک و ارکستر صدا و سیما نیز در تالار وحدت به اجرای آثارشان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سومین شب از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که در هفت سالن تهران برگزار می‌شود دوازده گروه در بخش‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند و سه خواننده پاپ روی صحنه رفتند. 

تالار وحدت در شب سوم جشنواره در تایم عصر میزبان اجرای ارکستر چکاوک به رهبری رضا شایسته بود و پس از آن در سانس ساعت ۲۱:۳۰ ارکستر سمفونیک صدا و سیما آثاری را اجرا کرد. 

 

بخشی از اجرای ارکستر صدا و سیما در تالار وحدت

تالار رودکی هم طبق روال دو شب قبل میزبان دو اجرا بود. 

تالار رودکی که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، چهار گروه اجرای بین‌المللی را میزبانی کرده بود در سانس اول خود یک کنسرت ایرانی را روی صحنه داشت. 

«خمسه» به سرپرستی امیرحسین محمدخانی گروهی بود که راس ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه رفت.

بخشی از اجرای موسیقی شهر موش‌ها توسط ارکستر خمسه

 این اجرا  رپرتواری از  موسیقی دستگاهی، موسیقی انیمیشن‌ها و سریال‌های نوستالژیک دهه شصت و هفتاد بود.

ویلون، ویولنسل، فلوت، گیتار، فاگوت، پیانو و قانون سازهایی بودند که با همراهی گروه کر نواخته شدند. 

پس از اجرای یک قطعه ارکستر به اجرای تیتراژ ابتدایی سریال نوستالژیک خونه مادربزرگه  پرداخت که مورد تشویق تماشاگران  قرار گرفت.  در ادامه شهر موش‌ها موسیقی فیلمی به همین نام ساخته مرضیه برومند در دهه شصت خوانده و تواخته شد که مورد توجه   و تشویق مخاطبان قرار گرفت.

 

خونه مادر بزرگه یک اجرای نوستالژیک از ارکستر خمسه

علی کوچولو قطعه دیگری بود که توسط نوجوانان هنرمند خوانده و نواخته شد.. این  اثر موسیقی متن سریالی است که در دهه شصت از تلویزیون پخش می‌شد

پس از  اجرای یک قطعه دیگر، در ادامه تیتراژ پایانی سریال  آقای حکایتی اجرا شد. و اینبار قانون هم دیگر سازها را همراهی می‌کرد. 

تالار رودکی در دومین سانس به ساعت ۲۱:۳۰ صحنه اجرای نیکولاس فون‌پوکه پیانیست هلندی بود. 

او به عنوان سولیست در اکثر سالن‌های کنسرت معتبر هلند روی صحنه رفته و در کشورهایی چون آلمان، فرانسه، سوئیس، جمهوری چک، بلغارستان، یونان، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا کنسرت برگزار کرده است. فون‌پوکه در مسابقه بین‌المللی پیانوی Steinwayرتبه اول را کسب کرده و در مسابقه پیانوی Princes Christina که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد جایزه تماشاگران را از آن خود کرده است. او برنده جایزه بهترین تفسیر اثری از باخ در مسابقه پیانو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ است و در سال ۲۰۱۰ در مسابقه ملی پیانو YPF جایزه برتر رده سنی خود را دریافت کرده است. 

فون‌پوکه پس از حضور پشت پیانوی خود به اجرای رپرتواری از قطعات شوپن پرداخت. 

 

بخشی از تکنوازی نیکولاس فون‌پوکها ز هلند/او  گ اجرایی ظریف و تمیز از آثار دشوار شوپن داشت

گفتنی است سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن، امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در حال برگزاری است و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز