خبرگزاری کار ایران

اصغر نعیمی:

در «دو روز دیرتر» از خوش‌بینی دروغین فاصله گرفتیم/ فیلم‌های صادق تأثیرگذارتر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۸۳

اصغر نعیمی با اشاره به اینکه فیلم «دو روز دیرتر» فیلم بدبینی نیست، تأکید کرد: در این فیلم تأکید داشتیم که از خوش‌بینی دروغین فاصله بگیریم.

اصغر نعیمی کارگردان فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» که در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: شیرین بودن فضای «دور روز دیرتر» با وجود برخی اتفاقات تلخی که در آن رخ می‌دهد از اقتضاعات ژانری است که انتخاب کرده‌ایم. من احساس می‌کنم ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که ژانر کمدی رمانتیک که از ژانرهای مورد علاقه من است، مقداری مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته است درحالیکه فیلم‌های کمدی رمانتیک همواره جزو آثار موفق و پرطرفدار سینما هستند.

نعیمی خاطرنشان کرد: ما در سینمایمان به اندازه کافی فیلم‌های جدی و تلخ داریم که همکاران من ساخته‌اند و فیلم‌های خوب و قابل احترامی هم هستند، فیلم‌های کمدی مطلق هم داریم که آنها را هم همکاران من ساخته‌اند و اغلب این آثار با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و جزو آثار پر فروش سینما هستند و سینما به این آثار احتیاج دارد. من خودم وقتی می‌خواهم اثر تازه‌ای خلق کنم به این مساله توجه دارم که چه خلاء و کمبودی وجود دارد و چه داستان و لحنی را می‌توان انتخاب کرد که الان جای آن در سینمای ایران خالی است و فکر می‌کنم فیلمی در فضای «دو روز دیرتر» امروز کمتر در سینمای ما وجود دارد.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: احساس کردم یک داستان کمدی رمانتیک که در قالب یک قصه شیرین با لحظاتی درام داستان یک زوج و یک خانواده را روایت کند و در کنار آن چالش‌هایی که این افراد در زندگی و جامعه‌شان دارند را مطرح کند موضوعی است که امروز جایش در سینمای ایران خالی است. 

نعیمی درباره همکاری با بنیاد روایت فتح برای ساخت یک فیلم کمدی و اجتماعی گفت: به تفاهم رسیدن با نهادی مثل بنیاد روایت فتح برای ساخت این فیلم کار سختی نبود چون نه ما می‌خواستیم دروغ بگوییم و نه مدیران نهادی که قرار بود روی این فیلم سرمایه‌گذاری کنند. ما بنا بر این داشتیم فیلمی بسازیم که راست بگوید و در کنار شیرینی‌هایی که دارد حقایقی را که آدم‌های مختلف جامعه با آن درگیر هستند اعم از جوانان، بزرگسالان، خانواده‌ها و حتی مسئولان جامعه را مطرح کند و از طرفی وظیفه‌ای که جوانان برای کنار گذاشتن مشکلات برعهده دارند را بیان کند. ما با نهادی که برای ساخت این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است به این نتیجه رسیدیم که در جهت رسیدن به این اهداف ساخت فیلمی که راستگو و صادق باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی افزود: به نظر من صادق بودن فیلم در بیان مسائلی که دغدغه آن را دارد نسبت به فیلم‌هایی که خوش‌بینی دروغینی در آن‌ها احساس می‌شود برای مخاطب قابل قبول‌تر و در نتیجه تأثیرگذارتر است. البته «دو روز دیرتر» فیلم بدبینی نیست و در آن خوش‌بینی نیز وجود دارد؛ این فیلم با نور و روشنی شروع می‌شود و با نور و روشنی به پایان می‌رسد ولی آنچه که ما تأکید داشتیم از فاصله بگیریم خوش‌بینی دروغین بود.

نعیمی در پایان درباره تأثیر سینما بر جامعه گفت: سینما مسائل را مطرح می‌کند و هر فیلم می‌تواند مخاطبش را درباره موضوعی که مطرح کرده به فکر فرو ببرد. به عنوان مثال اگر یک زوج «دو روز دیرتر» را ببینند می‌توانند به رابطه‌شان فکر کنند. اگر یک خانواده به دیدن این فیلم بنشیند، ممکن است بزرگتر خانواده به این فکر کند که چه وظیفه‌ای نسبت به زوج جوانی دارد که زندگی‌شان را به تازگی شروع می‌کنند. اگر یک مسئول مخاطب این فیلم باشد و متوجه شود که چه مسائلی می‌تواند زندگی یک زوج جوان را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و دچار اضطراب کند قطعاً تأثیرگذار خواهد بود اما هر حرفی برای تأثیرگذاری باید شنونده داشته باشد و این فیلم هم مخاطبان خود را دارد و امیدوارم بتواند از طریق همین مخاطبان تأثیرگذار باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز