خبرگزاری کار ایران

جشنواره رسانه‌ای صبح در اردیبهشت برگزار می‌شود/ یزدی: اگر دچار اکنون‌زدگی باشیم نمیتوانیم مسیر آینده را ترسیم کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۶۷۹

نشست خبری و رونمایی پوستر دومین دوره جشنواره بین‌الملل صبح امروز سه‌شنبه سوم بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن یزدی در ابتدای این نشست اظهار کرد: امروز بحث رسانه در دنیا و ایران موضوعی پر‌اهمیت است و دوران سختی را به جهت رسانه‌ای میگذرانیم. ما در ابتدای جنگ به شدت دچار مشکل و محدودیت بودیم، به طوری که حتی از داشتن سیم خاردار هم محروم بودیم و شاید امروز را بشود در حوزه رسانه با آن زمان مقایسه کرد. ما در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزاری دچار مشکل هستیم و مسیری پر پیچ و خم را جلوی رویمان داریم.

یزدی خاطرنشان کرد: وقتی میگوییم در ایران رسانه، مساله مهمی است میگویند مگر شما تافته جدا بافته هستید، بله ایران به دلیل شرایطی که دارد تافته جدابافته است اما این شرایط همیشه به نفع ما نیست و دوستان میدانند ما همیشه در چهارراه حوادث قرار داشتیم. از دوره اولین دولت در تاریخ که گفته می‌شود اولین دولت در جهان در ایران برگزار شد، مسائل خودمان را داریم، ما در میدان خیلی بهتر بودیم و در رسانه بهتر نبوده‌ایم. شما اگر بخواهید در رسانه مثل میدان عمل کنید، موانع بسیاری وجود دارد. ما دچار اکنون‌زدگی هستیم و این ما را دچار فلج مغزی می‌کند.

وی افزود: اگر نگاهمان را به آینده معطوف نکنیم، محکوم به شکست و زوال هستیم. ما ملتی هستیم با تاریخ چند هزار ساله و دوران‌های سختی را پشت سر گذاشته و گذشته پر افتخار با اکنون باید تلفیق شود و مسیر آینده ما را ترسیم کند و اگر دچار اکنون‌زدگی باشیم نمیتوانیم مسیر آینده را ترسیم کنیم.

دبیر جشنواره رسانه‌ای صبح اظهار کرد: ادعای بزرگی در عمل نداریم اما عزمی بزرگ وجود دارد که میخواهیم درباره مهم‌ترین موضوع امروزمان یعنی رسانه قدم برداریم. این جشنواره صرفا جشنواره فیلم نیست و همه بخش‌های رسانه‌ای را در بر می‌گیرد. دلمان می‌خواهد جشنواره صبح یک جشنواره واقعی باشد و همتی که وجود دارد این نوید را برای من ایجاد میکند که قرار است این جشنواره واقعی باشد. ما جشنواره غیرواقعی زیاد داریم، جشنواره‌هایی که به آن چیزی که مدنظرشان است نمی‌رسند و در حد یک شو یا نمایش باقی می‌مانند. ما میخواهیم با فیلمسازان و هنرمندان و کسانیکه به یک جهان چندقطبی معتقد هستند در این جشنواره همراه باشیم. کسانی که معتقد نیستند آمریکا و متحدانشان صاحبان جهان هستند. بنای ما بر تاکید روی اشتراکات در جهان چند قطبی است.

وی افزود: ما در این رویداد مایل هستیم که بتوانیم از محصولات خوب دیگران در این دایره آشنا شویم، آن را به اندازه خودمان ضریب دهیم و بتوانیم در اردیبهشت محفل خوبی داشته باشیم. معاونت برون مرزی معاونت مظلومی است و کارهایش باید دیده شود. ما از پیچ بحرانی تولید گذر کردیم و مشکلمان نمایش است و باید بستری فراهم شود که تولیدات دیده شوند. این جشنواره در بخش تولیدات معاونت برون مرزی برگزار می‌شود.

یزدی تاکید کرد: بخش فلسطین امسال به جهت اتفاق بی‌نظیر هفت اکتبر به بخش اصلی تبدیل شده و امیدواریم بتوانیم آثاری را که در حوزه فلسطین تولید شده در این جشنواره ضریب دهیم، بررسی کنیم و بهترین‌هایش را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: در این رویداد آثار داستانی، مستند، برنامه تلویزیونی، گزارش خبری، گویندگی، پوشش خبری و... داریم. امروز فراخوان در سایت بارگذاری شده و دوستان می‌توانند آثارشان را ارسال کنند و تا ۲۰ فروردین فرصت دریافت آثار است و اواخر اردیبهشت هم رویداد اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد مهمانان خارجی و مهمانان ویژه و... داریم که به جهت مواردی مثل ویزا هنوز حضور مهمانان قطعی نیست و قطعیت را اعلام خواهیم کرد. 

یزدی در بخش دیگری از این نشست گفت: رسانه مساله مهمی است و نمی‌شود به آن دفعی نگاه کرد و این مسیر بسیار پر پیچ و خم است و اگر بگویم قرار است با جشنواره صبح معجزه‌ای رخ دهد حرفی منطقی نزده‌ام و مهم این است که جهت‌گیری درست باشد و ما در مسیر اعتلای رسانه در کشورمان باشیم.

مهدی میرتیموری دبیر اجرایی این رویداد نیز اظهار کرد: جشنواره در سه بخش معاونت، بخش آزاد و فلسطین برگزار می‌شود و هر حوزه دارای بخش‌های تلویزیون، رادیو پادکست و مجازی و همه حوزه‌ها در این سه بخش پوشش داده می‌شود.

در پایان از پوستر این رویداد رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز