خبرگزاری کار ایران

اجراهای روز سوم جشنواره تئاتر فجر/ دوازده تئاتر صحنه‌ای، ده خیابانی و یک بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۷۰

چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بخش اجراها سومین روز خود را پشت سر می‌گذارد. دوازده نمایش صحنه‌ای و ده نمایش خیابانی امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر که چهل و دومین دوره خود راپشت سر می‌گذارد، آثار بخش‌های مختلف روی صحنه می‌روند. 

سالن‌های منتخب تهران در روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه میزبان دوازده نمایش صحنه‌ای هستند. ده نمایش نیز در بخش خیابانی در نقاط تعیین شده توسط دبیرخانه، اجرا خواهند داشت. یک نمایش بخش بین‌الملل نیز روی صحنه می‌رود.

اجراهای روز سوم جشنواره تئاتر فجر/ دوازده تئاتر صحنه‌ای، ده خیابانی و یک بین‌الملل

تالار وحدت

تالار وحدت در سومین روز جشنواره نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی است. این اثر در بخش هویت ملی اجرا خواهد داشت. زمان اجرای این نمایش ساعت ۱۹:۰۰ است و مدت زمان آن شصت دقیقه است. 

تئاتر شهر

تالار اصلی

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در روز سوم جشنواره قرار بود میزبان نمایش «بازدید از گلوذا» به کارگردانی ابراهیم هانون از عراق باشد که‌ عدم حضور این گروه باعث شده نمایش «هملت» از ارمنستان جایگزین آن شود. مدت زمان این اثر شصت دقیقه است. و راس ساعات ۱۷:۰۰ و ۲۰:۰۰ روی صحنه می‌رود. 

تالار چهارسو

تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر طی دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» به کارگردانی مسعود غیاثی است که از دانشگاه آزاد یزد و به عنوان اثری در بخش دانشجویی روی صحنه می‌رود. 

تالار قشقایی

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «دور» به کارگردانی وحید نفر از تهران است که یک تک اجرا در ساعت ۱۸:۳۰ دارد. مدت زمان اجرای این نمایش ۸۵ دقیقه است. 

تالار سایه

تالار سایه نیز میزبان مخاطبان نمایش «بیهوده» از شهر گرگان خواهد بود. این اثر را یاسین رضوی کارگردانی کرده و مدت زمان آن ۵۰ دقیقه است. این اثر در دو سانس ساعت ۱۶:۰۰ و ۱۹:۰۰ اجرا می‌شود. 

تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر در روز سوم جشنواره تئاتر فجر، میزبان دو نمایش است که در بخش مسابقه ایران روی صحنه می‌رود. 

سالن استاد ناظ زاده کرمانی

«بیرون پشت در» اثری از شهر مشهد است که محمد اسماعیل‌بیگی کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در تالار ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر، اجرا دارد. 

سالن استاد سمندریان

سالن استاد سمندریان نیز میزبان نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» است. افشین زمانی کارگردانی این اثر را به عهده داشته است. مدت زمان نمایش مذکور ۷۰ دقیقه است در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ اجرا می‌شود. 

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج واقع در محدوده پارک شهر تهران، در سومین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «زال و رودابه» از کشور تاجیکستان در بخش بین‌الملل است. این اثر توسط بصفرعلی قربان‌زاده بهرامی کارگردانی شده است. این اثر نمایشی با مدت زمان ۹۵ دقیقه، ۲ اجرا در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ دارد. 

تالار مولوی

سالن اصلی

سالن اصلی تالار  مولوی روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه میزبان نمایش «در انتظار گودو» در بخش دانشجویی است که علیرضا حاجی‌بابایی از دانشگاه آزاد تهران مرکز کارگردانی آن را به عهده داشته است. 

تالار حافظ

تالار حافظ در سومین روز جشنواره میزبان نمایش «کابوس‌نامه اهل هوا» به کارگردانی علیرضا داوری است که از بندرعباس با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. 

تالار هنر

تالار هنر در روز سوم جشنواره میزبان اجرای ۲ نمایش در بخش فراگیر است. 

نمایش «مغازه شماره ۱۳» به کارگردانی مهتاب نفیسی از اصفهان با مدت‌ زمان ۴۵ دقیقه یکی دیگر از آثاری است که در روز سوم جشنواره فجر روی صحنه می‌رود. زمان اجرای این نمایش ساعت ۱۱ است.

نمایش «نگاتیو» به کارگردانی حسین غلامی نفیسی از قائم‌شهر  نیز راس ساعت ۱۵ در تالار هنر اجرا می‌شود. مدت زمان این اثر نیز شصت دقیقه است.

تالار محراب

سالن جعفر والی

سالن جعفر والی تالار محراب نیز در ساعت ۱۷ میزبان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» به کارگردانی حسین نصیری است که از موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (صلی الله علیه و آله) تبریز در جشنواره حضور دارد. 

نمایش‌های خیابانی در روز سوم جشنواره تئاتر فجر

در بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در روز سوم جشنواره، نمایش‌های «باشد وقتی دیگر» به کارگردانی شیوا قاسمی از میناب هرمزگان با مدت‌ زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۶، «سلام علیکم» به کارگردانی امید جلالی از کیاشهر با مدت‌ زمان ۲۳ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰، «اپی‌لپسی» به کارگردانی علیرضا تاجیک از ورامین با مدت‌ زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۷ و «هیچی نگو» به کارگردانی علیرضا ناصحی از تهران با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه، ساعت ۱۸، در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند. سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر نیز ساعت ۱۹ میزبان نمایش «تسویه نقدی» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه است. 

اجراهای محیطی و خارج از سالن

در سومین روز جشنواره، موزه عبرت ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری‌مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، متروی تئاتر شهر ساعت ۱۱ میزبان نمایش «مرز» به کارگردانی مهدی فتحی از نظرآباد با مدت‌زمان ۱۶ دقیقه، متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) ساعت ۱۱ میزبان نمایش «خواب‌نما» به کارگردانی عرفان دارابی از سنندج با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، فرهنگسرای رازی ساعت ۱۱ میزبان نمایش «هفت‌سنگ» به کارگردانی سعید نظریان از مشهد با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۱ میزبان نمایش «اشرف مخلوقات» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه و برج آزادی ساعت ۱۶ میزبان نمایش «خواب‌نما» به کارگردانی عرفان دارابی از سنندج با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز