خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

علی‌اصغر عربشاهی و حمید قنبری روی صحنه رفتند/ بر طبل بی‌مخاطب بودن موسیقی ایرانی نکوبیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۰۸۸

علی‌اصغر عربشاهی نوازنده تار و حمید قنبری طی دو شب در تالار رودکی تهران به اجرا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت «بداهه‌نوازی تار علی‌اصغر عربشاهی با همراهی تنبک حمید قنبری» با دو اجرا به کار خود پایان داد. 

علی‌اصغر عربشاهی در این اجرا با مرکب‌نوازی و ارائه ضربی‌های متنوع و بدیع پرداخت و حمید قنبری نوازنده تنبک نیز با سازش او را همراهی کرد. 

این کنسرت به مدت دو شب در تالار رودکی با تهیه‌کنندگی و مدیریت هنری مسعود و سعید برزی، توسط مجموعه هفدانگ روی صحنه رفت.

علی‌اصغر عربشاهی و حمید قنبری روی صحنه رفتند/ بر طبل بی‌مخاطب بودن موسیقی ایرانی نکوبیم

مسعود برزی با بیان اینکه در شرایط کنونی برگزاری کنسرت‌های مستقل نسبت به گذشته دشواری‌های بیشتری داشته گفت: با توجه به شرایط سنگین حاکم بر جامعه و شرایط سخت برگزاری این قبیل رویدادها و به گوشه رانده شدن موسیقی مستقل مخصوصا در یک سال اخیر، این حجم از استقبال از این نوع موسیقی که بسیاری از افراد فعال در این عرصه بر طبل بی‌مخاطب بودن آن می‌کوبند را باید به فال نیک گرفت. 

سعید برزی نیز با اشاره به اینکه همکاری با علی‌اصغر عربشاهی از پنج سال گذشته آغاز شده، افزود: پس از هم‌نشینی‌های بسیار و تجربه‌های گوناگون در عرصه نشر با هنرمندان مختلف، با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های علی‌اصغر عربشاهی بر آن شدیم با همیاری یکدیگر برنامه‌های منسجم‌تری برای عرضه موسیقی این نوازنده و آهنگساز چیره‌دست و خلاق داشته باشیم که این کنسرت در واقع هفتمین همکاری مشترک ما در قالب نشر و اجرای صحنه‌ای محسوب می‌شد و خوشحال هستیم که توانستیم از این استمرار نتیجه رو به رشدی را تاکنون کسب کنیم. 

مسعود برزی در ادامه افزود: ایده شکل‌گیری این اجرا پس از هم‌اندیشی با علی‌اصغر عربشاهی شکل گرفت و پس از آن از حمید قنبری به عنوان نوازنده تنبک که تجربه همکاری در گروه «شهناز» و استاد محمدرضا شجریان را در کارنامه دارد نیز دعوت به عمل آوردیم که خوشبختانه ایشان هم به ما افتخار دادند تا در این پروژه در کنارشان باشیم. 

سعید برزی نیز با بیان اینکه استقبال از این کنسرت انرژی مضاعفی به نوازندگان و کلیه عوامل حاضر در این پروژه داده است، گفت: با توجه به اینکه بلیت‌های دو شب کنسرت در زمان کوتاهی پایان یافت، پیام‌های زیادی برای تمدید این کنسرت دریافت کردیم که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک امکان تمدید این اجرا را برای علاقمندان فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز