خبرگزاری کار ایران

۴۱۲ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان لرستان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۹۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ارسال ۴۱۲ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اعظم روانشاد با اعلام این خبر اظهار داشت: فراخوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اواخر آبان امسال منتشر شد و تاکنون مورد استقبال بیش از ۱۰۰ هنرمند از استان لرستان قرار گرفته است. 

او افزود: این جشنواره با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین در بخش رقابتی و ذیل ۱۲ رشته هنری برگزار می‌شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: رشته‌های این فراخوان شامل تصویرسازی، طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک پوستر، عکاسی، خوشنویسی شامل نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی‌خط، نگارگری شامل نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، کارتون و کاریکاتور موضوعی و چهره، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، بخش طراحی فرهنگ‌محور و بخش علمی (دانش هنرهای تجسمی) است. 

روانشاد با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به شرکت‌کنندگان رشته‌های نقاشی و گرافیک است، افزود: از حیث میزان مشارکت هنرمندان نسبت به سال گذشته تعداد آثار رسیده از رشد بیش از دوبرابری برخوردار بوده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از مراحل انتخاب آثار هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم خبر داد و گفت: جلسات انتخاب و داوری آثار هنری با حضور دبیر و داوران هر بخش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار و در گزینش اول بخشی از آثار انتخاب و جهت بررسی نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و پس از انتخاب آثار نهایی، نمایشگاهی از آثار هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد و جوایزی به منتخبین اهدا می‌شود. 

روانشاد یادآور شد: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان لرستان، ۴۱۲ اثر به دبیرخانه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز