خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی «بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» برگزار شد/بداهه‌پردازی یک جریان مستمر هنری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۷۰

کارگاه آموزشی «بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت داریوش طلایی و حضور علاقه‌مندان از تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این کارگاه که به همت انجمن موسیقی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در تالار رودکی برگزار شد به مبحث بداهه‌پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد. 

کارگاه مذکور برای علاقمندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد، که هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاع رسانی‌شده، با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه به روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح شده را اجرا کردند. 

داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون تاریخ بداهه‌پردازی در موسیقی ایران و فاکتورهای مهم در شکل گیری این مهارت را مطرح کرده و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند. 

طلایی علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به سوالات ایشان پاسخ داد. پرسش‌هایی از قبیل چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهت دهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهم‌ترین پرسش‌های مطرح شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز