خبرگزاری کار ایران

پولاد کیمیایی:

اجرا روی صحنه‌ی تالار وحدت آرزوی کودکی‌ام بود/ فیلم‌ها چنگی به دل نمی‌زنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۹۲

پولاد کیمیایی از ایفای نقش در بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» و حس و حالش از این تجربه گفت. او گفت قرار است به اتفاق ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر در یک نمایش دیگر حضور یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» به کارگردانی سیدجلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی، یکی از آثاری است که شهریور ماه در کاخ سعدآباد (ایوان عطار) روی صحنه رفت. 

این اثر درباره ۶ ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران است. «مرا ببوس»، «تنهایی»، «شاخه گل»، «زندگی»، «یاردبستانی»، «ای ایران» آثاری هستند که در نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» طی داستان‌هایی به آن‌ها پرداخته می‌شود. 

در اجرای کاخ سعدآباد حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی به عنوان خواننده حضور داشتند و بازیگرانی چون سام قریبیان، محمدرضا مالکی، محمد نادری، محمد معتضدی، آرش فلاحت‌پیشه، فرانک جواهری، نگین خامسی، محیا دهقانی، پانته‌آ مهدی‌نیا، فریبا نادری و نورا هاشمی در آن ایفای نقش می‌کردند. 

کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» پس از اجرا در کاخ سعدآباد از اواسط آبان‌ماه در تالار وحدت روی صحنه رفته با این تفاوت که برخی بازیگران آن تغییر کرده‌اند و اینکه خواننده حاضر در نمایش فقط سالار عقیلی است. 

گلاره عباسی، پولاد کیمیایی، الهام کردی، نورا هاشمی، آرش فلاحت‌پیشه، نورا هاشمی، شهروز دل‌افکار، ایوب آقاخانی، المیرا دهقانی، پانته آ مهدی‌کیا، امیرکاوه آهنین‌جان، نازنین کریمی، حسین میرزاییان و سام قریبیان بازیگرانی هستند که تا امروز در دور دوم اجراهای نمایش «ترانه قصه‌های ماندگار» در تالار وحدت روی صحنه رفته‌اند. از دیگر عوامل اثر می‌توان به سودابه خسروی طراح گریم، فائزه آیین طراح صحنه و پانیذ حمیدیان‌فر طراح لباس اشاره کرد.

اجرا روی صحنه‌ی تالار وحدت آرزوی کودکی‌ام بود/ فیلم‌ها چنگی به دل نمی‌زنند

پولاد کیمیایی که اولین تجربه بازی روی صحنه را در بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» تجربه کرده، درباره این تجربه به ایلنا گفت: از خانم موگویی و آقای دری که به هر جهت این آغاز را برای من رقم زدند، خیلی تشکر می‌کنم. همیشه اولین بار ریسک است. خاطرم هست اولین باری که در گشت ارشاد کار کمدی کردم بازیگری بودم که بیشتر نقش‌های جدی و تلخ کار می‌کردم و به واسطه آن اعتمادی که کارگردان کرد که ناگهان قالب پیشین را بشکند و این اجازه را به خودم بدهم. در بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» با خانم موگویی هم همین اتفاق افتاد. در این اثر، یک کار شیرین تماشاچی‌پسند را تجربه کردیم که دارای چاشنی از یک تئاتر حرفه‌ای و اجرای ارکسترال بود.

کیمیایی درباره نقش خود در کنسرت‌نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» گفت: نقشی که من اجرا کردم، نقش بازجو، خیلی نقش جذابی بود. در این اجرا در سه مرحله ما سه چهره متفاوت از این آدم می‌دیدیم. در پرده یک خشونت سیاسی و تند می‌بینیم، در پرده دوم شخصیت ملایم و عاشقانه را کشف می‌کنیم و در نهایت کشته شدنش است و تقاصی که بابت دروغی که به آن خانم گفته پس می‌دهد. 

وی افزود: ان‌شاءالله عرصه برای تئاترهای خصوصی بیشتر باز شود و این تیغ برنده خیلی خیلی سخت کند شود و این هنر پابرجا بماند. الان در شرایط بسیار سختی هستیم بعد از کووید و مشکلاتی که در سال‌های قبل داشتیم، بیشتر نیاز به کمک داریم. 

کیمیایی درباره اجرا در تالار وحدت گفت: به لحاظ برخی مسائل اینجا خیلی اذیت شدیم؛ زمان‌های سخت و بد، اما با این حال مردم بسیار لطف داشتند که آمدند. بزرگترین افتخار برای من این بود که اولین کارم را در تالار وحدت انجام دادم. همیشه از کودکی آرزو داشتم اولین بار روی این استیج شکوهمند و بزرگ شروع به کار کنم و همین اتفاق هم افتاد. 

وی درباره احتمال بازی‌های آینده در تئاتر گفت: ادامه این مسیر بستگی به این دارد که تقدیر چه بخواهد. ان‌شاءالله با آقای آقاخانی یک کار خواهیم داشت. 

کیمیایی درباره نقش‌های پرطرفدارش در آثار کمدی گفت: به دنبال یک موقعیت جدید طنز هستم که اتفاق بیفتد، اما فعلا به نتیجه مشخصی نرسیده است. در زمان ایفای نقش طنز آن قدر حال آدم خوب است که قابل بیان نیست. خیلی با کار جدی متفاوت است و اتفاقاتی که به صورت بداهه سر صحنه می‌افتد، خیلی خوب است. 

وی همچنین درباره فیلم جدیدش اظهار کرد: اتفاقا به دنبال این هستم که فیلمسازی را به صورت جدی پیگیری کنم. فیلمنامه‌ای داشتم که در وزارت ارشاد رد شد و پروانه ساخت نگرفت. یک فیلمنامه دیگر هم دارم که قصد دارم برای دریافت پروانه ساخت ارائه دهم که در صورت دریافت پروانه، قطعا در سال آینده کار می‌شود. 

پولاد کیمیایی در پایان گفت: ان‌شاءالله در سال آینده وضعیت سینما قدری بهتر شود، جنس تفکر سینما تغییر کند و فیلم‌هایی ببینیم که برای پرده سینما فیلمبرداری می‌شوند. منقرض شدن سینما لطمه بسیار بزرگی به بقیه هنرها می‌زند و متاسفانه در حال حاضر کارهای جدید چنگی به دل نمی‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز