خبرگزاری کار ایران

کارگردان «نفس» مطرح کرد؛

مستندساز فیلم را برای اثرگذاری می‌سازد/ لزوم تبلیغات مناسب برای جذب مخاطب بیشتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۷۵

کارگردان مستند «نفس» از لزوم انجام تبلیغات بهتر برای دیده شدن فیلم در شهرستان‌ها گفت و به نکاتی در این‌باره اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا باغشنی، کارگردان مستند «نفس» که این روزها همراه با آثار منتخب هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده سینماهای هنروتجربه است، در این باره گفت: ما مستندسازان فیلم را برای دیده شدن، پخش شدن و اثر گذاشتن، می‌سازیم و هدف‌مان صرفا انجام یک کار هنری نیست که در آرشیومان باقی بماند و با تعدادی از هنرمندان در دورهمی‌های‌مان به تماشای‌شان بنشینیم، نیست بلکه فیلم را برای اثرگذاری در اجتماع می‌سازیم پس هرچقدر که در پلتفرم‌های مختلف پخش و دیده شود، طبیعتا مستندساز به هدف خود نزدیک‌تر می‌شود.

او ادامه داد: موضوع مستند «نفس» یکی از دغدغه‌های دلسوزان جامعه است و هرچقدر بیشتر دیده و پخش شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. اگر مخاطب اثر را در سینما ببیند، حس بهتری از آن می‌گیرد، حواسش پرت نمی‌شود، کیفیت صدا و تصویر برایش مطلوب‌تر است که همه این عوامل تاثیر بسیار خوبی بر او دارد.

این فیلمساز درباره کمک اکران مستند در استان‌ها به اقتصاد سینمای مستند خاطرنشان کرد: اکران فیلم مستند در سینما و کمک آن به اقتصاد این سینما به این مساله بستگی دارد که مخاطب چقدر از پخش و اکران آن باخبر باشد. مثلا شب گذشته که به تماشای فیلمم در سینما اطلس مشهد رفته بودم، با تعداد قابل توجهی از مخاطبان روبه‌رو نشدم که نشان از مطلع نبودن آن‌ها دارد.

باغشنی درباره راه‌حل این مشکل تاکید کرد: اگر صداوسیمای استان‌ها همکاری کنند، روزنامه‌ها پای کار آیند و رسانه‌های محلی برای تبلیغات فیلم دست به دست یکدیگر دهند، مردم بیشتر مطلع می‌شوند و بیشتر در سینما حضور می‌یابند، وقتی مردم بیشتر در سینما حاضر شوند، فروش سینما بالا می‌رود و چرخه اقتصادی مستند هم راه می‌افتد.

کارگردان «میهمان خانه دوست» درباره برنامه اکران فیلم خود بیان کرد: فیلم را قبل از جشنواره «سینماحقیقت» در شهرستان نیشابور و در میان به‌ورزها، مسئولان خانه بهداشت و مراقبان سلامت که اکثر آن‌ها خانم بودند، پخش کردیم، پس از این ماجرا انصراف از سقط‌ها چند برابر شد پس از آنجایی که «نفس» فیلم مهمی در حوزه جمعیت است و می‌تواند تاثیرگذار باشد، برنامه‌ام برای آینده این است که فیلم را برای مخاطب هدف‌مان مثل به‌ورزها، ماماها یا مادران باردار در اکران‌های مردمی و خصوصی پخش کنیم تا تاثیر بهتری داشته باشد.

او در پایان تاکید کرد: وقتی فیلم را در شهرستانی که تصویربرداری شده است، پخش می‌کنید، طبیعتا مخاطب حس بهتری با فیلم می‌گیرد چراکه آن را از خودش می‌داند و همذات‌پنداری بهتری را با آن حس می‌کند. به نظر من اگر فیلم‌هایی که در شهرستان ساخته می‌شوند، در آن محل پخش و دیده شوند، اثر به مراتب بیشتری نسبت به دیگر شهرها دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز