خبرگزاری کار ایران

وعده محمد خزاعی به خانه سینما برای رفع برخی مشکلات

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۴۴

عصر سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ هیئت رئیسه خانه سینما با رئیس سازمان سینمایی و مدیران مرتبط برای گفتگو درباره مسائل و مشکلات صنوف سینمایی جلسه دو ساعته برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست موضوع اخبار و شایعات تلخ مرتبط با حذف معافیت مالیاتی سینماگران از اصلی ترین مباحث مطرح شده بود. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: قول این مسئله از جانب سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در حال پیگیری است و قول مساعد داد تا رفع کامل آن تلاش کند.

پیگیری بهبود شرایط و قوانین بازنشستگی هنرمندان و سینماگران پیشکسوت خانه سینما نیز موضوع مهم دیگر جلسه بود که از طریق کارگروه مشترک در سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری است.

توجه به شرایط سخت زندگی و بیکاری بسیاری ازاعضای خانه سینما و لزوم حمایتهای مالی دولت برای بهبود آن و رفع مشکلات بر سر راه تولید وتوجه به اشتغال سینماگران با حذف قوانین و مجوزهای غیر ضروری در روند تولید و پخش وتسهیل برای حضور بین المللی آثار سینمای داستانی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن از موارد دیگر مطرح شده در این نشست بود.

در پایان نیز برای رفع ممنوعیت ورود و خروج و محدودیتها و محرومیتهای حقوقی و قضایی تعدادی از هنرمندان و سینماگران که در جریان التهابات اجتماعی یکسال گذشته دچار مشکل شده اند گفتگو شد تا با ادامه همکاری سازمان سینمایی و مسئولان قضایی و امنیتی کشور مشکلات باقیمانده برای همکاران سینمایی و هنرمندان رفع گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز