خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشیخط «مرثیه خطوط» افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۲۵

نمایشگاه آثار نقاشیخط بهروز کیانی با عنوان «مرثیه خطوط» جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲افتتاح شده و تا تا ۲۹ آبان همه روزه (جز دوشنبه‌ها) پذیرای مخاطبان است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار نقاشیخط بهروز کیانی با عنوان «مرثیه خطوط» جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ افتتاح شد.

جواد بختیاری، علیرضا سمیع‌آذر، بهرام حنفی، عذرا عقیقی بخشایشی، کیانوش معتقدی، حسین نوروزی، آرش تنهایی، الهیار خوشبختی، پیمان پیروی، خلیل کوئیکی، احمد مازادی و حسن ریاحی افتتاح شد. 

این نمایشگاه در بردارنده ۲۳ اثر نقاشیخط مینی‌مال از بهروز کیانی با تکنیک اکرولیک روی بوم است که این هنرمند طی دو سال اخیر اجرا کرده است. مجموعه آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، دغدغه‌های کیانی نسبت به بی‌توجهی وعدم حمایت از هنر، به‌ویژه نقاشیخط و هشداری برای جلوگیری از مرگ خلاقیت و نوآوری‌هایی است که در صورت ادامه این روند به مثابه کاغذ و پارچه‌های مچاله‌ای به سمت سطل‌های زباله هدایت می‌شود. 

شادی طلایی، صونا رفیعی، کیارش یعقوبی، یدالله تناور، علیرضا کاویانراد، سعید دولتی و ابوالفضل کریمی اصل از دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه بودند. 

نمایشگاه «مرثیه خطوط» تا ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (جز دوشنبه ها) برپا است و بهروز کیانی علاوه بر حضور پراکنده در نمایشگاه، به طور مشخص جمعه ۲۶ آبان در نمایشگاه حضور دارد و پذیرای بازدید کنندگان است. 

بهروز کیانی، متولد نهم آبان ۱۳۴۵ تهران و فارغ التحصیل رشته تصویرگری از دانشگاه هنر در سال۱۳۷۲است. از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ به عنوان طراح گرافیک به استخدام روزنامه همشهری در آمد و سپس با روزنامه‌های سلام، صبح امروز، همبستگی، بهار، آسیا، پهلوان، وقایع اتفاقیه و… به عنوان مشاور هنری، تصویرگر، کاریکاتوریست و طراح تبلیغاتی همکاری نمود. تصویرگری کتاب‌های کانون زبان ایران ازتجربه‌های آغازین او بود اما با عضویت رسمی در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۸۴ و همچنین مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران به فعالیت‌های حرفه‌ای خود رسمیت بخشید. 

برگزاری دو نمایشگاه انفرادی طراحی جلدکتاب در گالری حوزه هنری اصفهان (۱۳۹۳) و گالری هنرهای معاصر یزد (۱۳۹۴) و انتشار کتاب گزیده طرح جلدهای کتاب خود در سال ۱۳۹۳ از مجموعه فعالیت‌های تخصصی بهروز کیانی در حوزه گرافیک و نشر است. 

در سال ۱۳۹۲ به واسطه تجربیاتی که ازهنر خوشنویسی، نقاشی و گرافیک کسب کرد، به نقاشیخط روی آورد. در مجموعه‌ای از آثار مینیمالش، خط را به عنوان عنصر اصلی در ایجاد فرم و سایه مورد استفاده قرار می‌دهد و برای ایجاد استحکام مناسب‌تر و همنشینی حروف در کنار یکدیگر به اصول و قواعد خوشنویسی پایبند نبوده و از حداقل رنگ، سیاه و خاکستری در تابلوهایش استفاده می‌کند. ایجاد بعد، حجم و سایه صرفاً با استفاده از خطوط، از خصوصیات منحصر به فرد آثار این هنرمند است. کیانی در پس‌زمینه‌ها، با الهام از نقش‌نگاره‌های ایرانی و تلفیق آن‌ها با حروف به اثر بخشی حسی، کیفی و مفهومی کار می‌افزاید. پیچیدگی، فشردگی و در هم تنیدگی حروف، حکایت از تنش، نا آرامی و تلاش برای خارج شدن از این هنگامه را دارد. 

از دیگر فعالیت‌های بهروز کیانی شرکت در نمایشگاه‌های متعدد با دریافت لوح‌های تقدیر و سرتیفیکیت‌های متعدد در گالری‌های تهران، شهرستان و خارج از کشور است. نمایش اثری از وی در موزه رم ایتالیا و دبیری هنری رویدادهای مهم نمایشگاه‌های سراسری نقاشی و نقاشیخط از جمله نخستین نمایشگاه نقاشی نگارخانه‌های جهان و ایران در باغ موزه قصرتهران و نمایشگاه نقاشی و پوستر در برج میلاد از دیگر سوابق کارنامه او است. 

قابل توجه است، علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۹ آبان همه روزه (جز دوشنبه‌ها که گالری تعطیل است) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری هوم واقع در: خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از خیابان مطهری، کوچه چهارم (صابری فومنی)، شماره ۲، طبقه اول مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز