خبرگزاری کار ایران

چند پیام تسلیت برای درگذشت داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۵۶۹

مدیران سینمایی و تلویزیونی در پی درگذشت داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند.

به گزارش ایلنا، داریوش مهرجویی (کارگردان سینما) و همسرش وحیده محمدی‌فر (فیلمنامه‌نویس سینما) شب گذشته شنبه ۲۲ مهر جان خود را از دست دادند و مدیران سینمایی و تلویزیونی در پیام‌هایی این ضایعه تلخ را تسلیت گفتند.

 

رئیس سازمان سینمایی در پی فقدان داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد:

"انالله وانا الیه راجعون

ضایعه فقدان جانگداز سینماگر نامدار سینمای ایران استاد داریوش مهرجویی و همسر بزرگوار ایشان دل سینماگران شریف ایران و علاقمندان این فیلمساز مولف و برجسته سینما را به درد آورد. استاد مهرجویی که از بنیانگذاران موج نو سینمای ایران و طلایه دار سینمای متفکر و دغدغه مند بود همواره در مسیر رشد و تعالی سینمای ایران قدم برداشت و آثاری ماندگار و جریان ساز را به عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم  هدیه کرد. داغ از دست دادن یکی از معتبرترین و شاخص ترین سینماگران ایرانی فراموش شدنی نیست چنانکه جای خالی این هنرمند بزرگ هم پر شدنی نیست. اینجانب ضمن عرض تسلیت خدمت بازماندگان این حادثه دردناک و تعزیت محضر همه سینماگران و علاقمندان این هنرمندبزرگ، اطمینان خاطر میدهم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور"

 

 

معاون سیما در پیامى ضایعه دلخراش و غم انگیز درگذشت داریوش مهرجویی و همسر این هنرمند را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون سیما به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه دلخراش و غم انگیز درگذشت داریوش مهرجویی را به جامعه هنری کشور و همه ایرانیان هنردوست تسلیت عرض می کنم. او تولید آثار مختلفی را در کارنامه اش دارد که ویژگی مشترک همه آن ها دغدغه‌مندی و عشق به ایران است.  

داریوش مهرجویی همکاری هایی هم با سازمان صداوسیما داشت که نتیجه‌اش خلق آثار تحسین برانگیزی چون «مهمان مامان» است. همچنین نگاه وسیع و سطح بالای اطلاعات این کارگردان بزرگ باعث شد تا فیلم های او دایره وسیعی از مخاطبان را در بربگیرد و هر یک، با سلیقه و ذائقه قشری از جامعه تناسب دارد.  

مرحوم مهرجویی قبل از انقلاب اسلامی نیز با آثار خودش از جمله فیلم های «گاو» و «دایره مینا» مخالفتش با رژیم ستمگر پهلوی را ابراز کرده بود.  

این فیلمساز طی سال های پس از انقلاب همواره در همه فراز و نشیب ها همراه مردم بود و هیچ گاه روی خوشی به دشمنان نشان نداد.

بار دیگر درگذشت دردناک داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به همه هموطنان و هنرمندان و به ویژه دختر ارجمند و سایر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای ایشان رحمت و آرامش را خواهانم.

 

 

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با انتشار پیامی درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفت.

در این پیام نوشته شده است:

امروز برای سینمای ایران و دوستدارانش، روزی دردناک است. نام داریوش مهرجویی با تاریخ سینما گره خورده، نه تنها با موج نو و خونی تازه که در رگهای سینمای رخوت زده آن سال‌ها جاری کرد. با شور و عشق و زندگی که در همه آثارش جاری بود.

با فیلم مهم «گاو» فصلی تازه در سینمای ایران گشود و با «هامون»، «لیلا»، «اجاره نشین‌ها»، «پری» و «مهمان مامان»، تاریخ این سرزمین و زنان و مردانش را در قالب تصویر به یادگار گذاشت.

درگذشت او، اینچنین تکان دهنده و اندوه‌ساز، پایانی شایسته برای هنرمند بزرگی نیست که بیش از هر چیز «زندگی» را ستایش می‌کرد. افسوس و صد دریغ که با قلبی شکسته و چشمانی اشکبار، خاطرات او را در ذهنمان مرور خواهیم کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درگذشت داریوش مهرجویی سینماگر بزرگ و همسرش وحیده محمدی‌فر را به خانواده محترم این دو هنرمند فقید، جامعه سینمای ایران و دوستداران این سینماگر تسلیت می‌گوید.

 

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی ضایعه درگذشت داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را به خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

ضایعه فقدان ‌کارگردان برجسته و هنرمند شاخص‌ سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقمندان سینمای جریان ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از  شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است.

از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌‌نمایم.»

مجید زین العابدین

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

 

 

در پی درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره متن تسلیتی را به شرح زیر منتشر کرد:

 «خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است.

نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی هستند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود. کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است.

برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوست‌داران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز