خبرگزاری کار ایران

بررسی نقش هنر نقاشی و گرافیک دفاع مقدس در مستند «رنگ دفاع»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۰۹۷

«رنگ دفاع» عنوان برنامه‌ای ۱۰ قسمتی درباره هنر نقاشی و گرافیک با موضوع دفاع مقدس است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، مینو خانی کارگردان «رنگ دفاع» درباره این برنامه گفت: از آنجا که همزمان با وقوع جنگ هشت ساله، هنرمندان عرصه نقاشی و گرافیک دست به کار شدند و آثار بسیار ارزشمندی را به حافظه تصویری کشور افزودند، به نظر می‌رسد توجه به نقاشی و گرافیک با رویکرد دفاع مقدس و همچنین بازخوانی آثار هنرمندان نسل اول و شناخت هنرمندان نسل‌های بعدی ضروری است.

خانی درباره هنرمندانی که در این مجموعه با آن‌ها گفت‌وگو شده گفت: عبدالحمید قدیریان، محمد خزایی، علی‌محمد شیخی، خشایار قاضی‌زاده، علیرضا خالق دادی، پرویز اقبالی، حسین عصمتی و مینا صدری هشت هنرمندی هستند که در «رنگ دفاع» به هنر آن‌ها پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در همه این هنرمندان می‌توانیم تاثیرشان از این رویداد اجتماعی را چه در زمان جنگ و چه بعد از آن ببینیم. بنابراین در برنامه «رنگ دفاع» چند تن از هنرمندان نسل اول را توامان با هنرمندان جوان‌تر نسل‌های بعدی خواهیم دید.

خانی همچنین اظهار داشت: ما با هنرمندان گفتگوهای کوتاهی انجام دادیم و از انگیزه و رویکردشان در خلق اثر هنری با موضوع دفاع مقدس پرسیدیم و برای اینکه بتوانیم کیفیت کار آن‌ها را نشان دهیم با برخی اساتید تراز اول کشور در عرصه هنر و فرهنگ دفاع مقدس از جمله محمدعلی رجبی، مرتضی حیدری، مرتضی سرهنگی، علی اصغر فهیمی‌فر، بهنام زنگی، علی‌اصغر شیرازی، پریسا شاد قزوینی، نظام الدین امامی‌فر و محسن سلیمانی هم گفتگو کردیم تا آنچه درباره جایگاه هنر این هنرمندان گفته می‌شود صرفا نگاه سازنده یا خود هنرمند نباشد.

«رنگ دفاع» کاریست از گروه معارف شبکه پنج سیما به کارگردانی، پژوهش و نویسندگی مینو خانی و تهیه‌کنندگی سید جمال نحوی که از جمعه ۳۱ شهریور ماه، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس حوالی ساعت ۲۲ به مدت ۱۰ شب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز