خبرگزاری کار ایران

پرداختن به بحران آب و جمعیت در دنیای انیمیشن

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۰۴

امیر مهران معتقد است پرداختن به موضوع آب و جمعیت در انیمیشن سازی برای کودکان جنبه آموزشی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر مهران که انیمیشن تازه‌اش «آسمان دوست داشتنی» در جشنواره‌های مختلف نمایش داده شده، درباره پرداختن به موضوع سالخوردگی جمعیت و بحران آب در حوزه انیمیشن می‌گوید: «می‌توانیم به چنین موضوعاتی در انیمیشن بپردازیم. به دلیل اینکه موضوعات این چنینی از طریق دنیای فانتزیِ انیمیشن که شاید ساختش در فیلم بلند یا کوتاه امکان پذیر نباشد، ممکن خواهد بود. در حقیقت انیمیشن می‌تواند با خلق فضاهای خاص و فانتزی این مفاهیم را خیلی بهتر به مخاطب منتقل کند.»

 مهران درمورد تاثیر انیمیشن بر کودکان توضیح می‌دهد: «مخاطب کودک از این دست موضوعات برایش جذاب‌تر است که در انیمیشن ببیند و در دوران کودکی نسبت به کمبود آب و چگونگی استفاده درست از آن آگاه شود. در بحث جمعیت و نیاز به اینکه جمعیت باید جوان باشد هم اینطور است. درباره خانواده هم می‌شود در انیمیشن به وجوه مختلف مسئله پرداخت. این گونه انیمیشن‌ها برای مخاطب جنبه آموزشی دارد، به خصوص برای قشر کودک و نوجوان که در ابتدای راه هستند و می‌شود به آن‌ها آموزش داد که در بزرگسالی از آن آموزه‌هایی که یاد گرفتند، در زندگی‌شان استفاده کنند.»

امیر مهران کارگردانیِ انیمیشن‌های «نهنگ سفید»، «مرد پروانه‌ای»، «شب گوسفند»، «روزنه»، «شهر خاموش» و «موج‌های گمشده» را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز