خبرگزاری کار ایران

معارفه و نخستین تمرین «ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران»

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۷۶

پس از برگزاری آزمون و مشخص شدن اعضای ارکستر سازهای ایرانی، جلسه معارفه و نخستین تمرین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، آروین صداقت‌کیش (رهبر ارکستر) در خصوص آغاز فعالیت ارکستر سازهای ایرانی گفت: پس از مشخص شدن اعضای ارکسترها در روز گذشته، جلسه معارفه و نخستین تمرین پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در خانه هنر نوین تشکیل می‌شود.

او همچنین در خصوص آزمون برگزارشده به‌منظور جذب اعضای ارکستر سازهای ایرانی گفت: پس از انتشار فراخوان پذیرش نوازنده در رسانه‌ها حدود ۱۳۰ درخواست از سراسر ایران دریافت شد که پس از بررسی اولیه ویدئوهای ارسالی و همچنین مطالعه سوابق نوازندگان جوان، ۸۰ نفر به آزمون حضوری دعوت شدند که در مرحله‌ی دوم با بهره‌گیری از متخصصان هر ساز مهارت‌های نوازندگان هر رشته به‌طور اختصاصی آزموده شده و پس از پایان آزمون در روز جمعه ۱۶تیرماه در محل موسسه خانه هنر نوین، سرانجام ۵۵ نفر برای تشکیل یک ارکستر اصلی و یک ارکستر پشتیبان برگزیده شدند.

صداقت‌کیش، مدرس و پژوهشگر موسیقی، در خصوص کیفیت نفرات انتخابی بیان کرد: «از بررسی داده‌های مربوط به شرکت‌کنندگان و نتایج آزمون دو نکته توجه را جلب می‌کرد. اولین نکته که بعضی از داوران پس از سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در آزمون به آن اشاره می‌کردند سطح مطلوب توانایی‌های فنی نوازندگان جوان و نوجوان بود. به‌این‌ترتیب در بعضی از سازها رقابت میان شرکت‌کننده‌ها نزدیک و فشرده بود و همین امر انتخاب نهایی را دشوار می‌کرد. دومین نکته گستره جغرافیایی درخواست‌هایی بود که فرستاده‌شده بود. از شرق تا غرب، مشهد و بجنورد تا سنندج و سقز و از جنوب تا شمال، اهواز و شیراز تا رشت نوازندگان جوان مشتاق به تجربه ارکستری به فراخوان پاسخی پرشور داده بودند. این نشانی است از گستردگی علاقه به موسیقی کلاسیک ما در میان مردم اقصا نقاط کشور، گرچه متأسفانه هنوز این کمیت جغرافیایی با کیفیت درخور همراه و هم‌نشین نیست.

لازم به توضیح است در این آزمون (به ترتیب الفبا خانم‌ها و آقایان) مسعود براره، سجاد پورقناد، مریم خدابخش، نوید دهقان، فریده رضایی، آروین صداقت‌کیش و سعید یعقوبیان به انتخاب نوازندگان پرداختند.  

جلسه معارفه و اولین تمرین ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران عصر پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در خانه هنر نوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز