خبرگزاری کار ایران

سعید خانی مطرح کرد:

«سیاه چاله» در کنار طنز به مسایل روز جامعه پرداخته/ تحمل طنز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۵۷۲

سعید خانی درباره مشکلات تولید آثار کمدی در ایران گفت: آستانه تحمل در کشور بسیار پایین است و در این زمینه حساسیت‌های زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «سیاه چاله» که مدتی است از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود امروز جمعه ۹ تیر ماه به ایستگاه پایانی خود می‌رسد. این سریال با زبانی طنز به بیان معضلات اجتماعی جامعه ایران می‌پردازد. به مناسبت پخش آخرین قسمت سریال «سیاه چاله» در پلتفرم فیلم‌نت گفتگوی با سعید خانی تهیه کننده این سریال انجام دادیم.

تهیه‌کننده سریال «سیاه چاله» درباره تهیه این اثر گفت: من پیش از این به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در ژانر کمدی فعالیت داشتم اما «سیاه چاله» اولین تجربه من در این ژانر به عنوان سریال به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه جامعه نیازمند تولید آثاری در ژانر کمدی است، ادامه داد: با خواندن فیلمنامه «سیاه چاله» احساس کردم با متنی نو و سوژه‌ای تازه روبرو هستم و همین مساله یکی از دلایلی بود که باعث شد به عنوان تهیه‌کننده در این سریال حضور داشته باشم.

مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» مطرح کرد: بیشتر آثار کمدی در ایران دیالوگ محور هستند اما فیلمنامه «سیاه چاله» و متن روان آن باعث شد تا احساس کنم کار قابلیت تبدیل شدن به یک کمدی موقعیت را داراست.

این تهیه‌کننده سینما افزود: تمام تلاش ما در ساخت این سریال احترام به مخاطب با ارائه یک کمدی موقعیت ارزشمند بود و خوشبختانه تاکنون بازخوردهای خوبی نیز از طرف مخاطبان به ما منتقل شده است.

او با بیان اینکه «سیاه چاله» صرفا یک اثر سرگرم کننده نیست؛ مطرح کرد: تلاش ما این بود تا علاوه بر سرگرمی، در لایه‌های زیرین سریال به بیان نقدهای اجتماعی، اقتصادی و مسائل روز جامعه که مخاطبان این روزها با آن‌ها درگیر هستند نیز بپردازیم.

خانی توضیح داد: در واقع فیلمنامه خوب، حضور حسین نمازی به عنوان کارگردان و بازیگرانی که با کار همراه شدند انگیزه ساخت این اثر را بیشتر کرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دوزیست» عنوان کرد: این کار هم مانند همه آثار می‌توانست از آنچه اکنون مشاهده می‌کنید، بهتر باشد اما همیشه موانع و مشکلاتی وجود دارد که در روند تولید اثرگذار است. البته باید بگویم که من به عنوان تهیه‌کننده کار بیش از ۹۰ درصد از خروجی سریال رضایت دارم.

او درباره مشکلات تولید آثار کمدی در ایران اظهار کرد: آستانه تحمل در کشور بسیار پایین است و در این زمینه حساسیت‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل ما تولیدکنندگان آثار نمایشی نمی‌توانیم با نگاه کمدی به طرح برخی موضوعات بپردازیم و یا با صاحبان مشاغل شوخی کنیم. در واقع اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم باعث دلگیری افراد زیادی خواهیم شد پس تا حد امکان تلاش می‌کنیم از این ایجاد حساسیت و ناراحتی‌ها فاصله بگیریم.

تهیه‌کننده سریال «حرفه‌ای» در پایان با اشاره به تجربه همکاری با حسین نمازی گفت: نمازی کارگردانی مسلط و کاربلد است که همکاری با در طول حدود پنج ماه زمان ساخت «سیاه چاله» جزو تجربه‌های لذت‌بخش من محسوب می‌شود.

«سیاه‌چاله» یک کمدی اجتماعی به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید خانی است و قصه زندگی مردی به نام جمشید را به تصویر می‌کشد که در شصت سالگی درگیر بیکاری و اجاره‌نشینی است. او در شرایطی که به اجبار، راهی خانه پدری در خارج از شهر شده، از ماجرایی مطلع می‌شود که می‌تواند زندگی او و اطرافیانش را تغییر دهد.

حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، بهرنگ علوی، سعید عطائیان، صفر محمدی، سعید نعمتی، ایمان برات‌پور، میثم رازفر و رضا بهبودی، عباس جمشیدی‌فر و غلامرضا نیکخواه با حضور بیوک میرزایی از جمله بازیگران «سیاه‌چاله» محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز