خبرگزاری کار ایران

چاپ چهارم کتاب «حمایت از حقوق کودکان در اسناد سازمان ملل متحد»

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۳۸

کتاب «حمایت از حقوق کودکان در اسناد سازمان ملل متحد» از جمله کتاب‌هایی است که سعی دارد حقوق بین‌الملل را به زبان ساده به مخاطب منتقل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «حمایت از حقوق کودکان در اسناد سازمان ملل متحد»، نوشته محمدمهدی سیدناصری در ۲۰۴ صفحه و شمارگان هزار نسخه با قیمت پشت جلد ۴۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ توسط موسسه نشر و تحقیقات ذکر به چاپ چهارم رسید.

حقوق کودک، بخشی از موضوعات مرتبط با حقوق بشر است که نیاز به حمایت جدی از سوی جامعه بین‌المللی دارد. با توجه به ضرورت علاقه و تمایل به مباحث حقوق کودک در سطح جامعه، کتاب حمایت از حقوق کودکان در اسناد سازمان ملل متحد، به بررسی نکات پیرامون حقوق کودک که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با عنوان «کنوانسیون حقوق کودک»، در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ هجری شمسی) به تصویب رسیده است که گامی موثر در حفظ حقوق کودک محسوب می‌شود، می‌پردازد. 

همچنین دراین کتاب به موقعیت برخی از کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران نسبت به کنوانسیون حقوق کودک اشاره شده است. انسان برای زندگی اجتماعی خویش، نیازمند امنیت جسمی، روحی و اقتصادی است. کودکان نیز که پایه و اساس رشد جسمی، عقلی و اجتماعی آنان به لحاظ جسمی و روحی اینگونه هستند و نیاز به حمایت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. این اقدامات باید مفهوم و قالب متناسبی یافته و با توجه به ناتوانی کودکان برای استیفای مستقیم حقوق خویش، جنبه‌های حمایت وسیعی یابد، به گونه‌ای که بزرگسالان، الزام ناشی از حمایت از آنان را کاملا احساس کنند. 

دقت و توجه به حقوق کودک، فقط بحث جوامع امروزی نیست، بلکه در دین اسلام هم نسبت به حقوق کودک توجه شده است. مانند احترام و تکریم کودک، پرهیز از خشونت و بدرفتاری با کودکان، رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض و موارد دیگر. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز