خبرگزاری کار ایران

از کارگاه‌های رایگان تا کتابخانه‌ها و تئاتر سیار در فعالیت‌های تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ ۳۰ مجموعه در معرض آسیب قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۳۹۶

در تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۲ از برگزاری کلاس‌های سطح یک به صورت رایگان و برقرای کتابخانه و تئاتر سیار خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور مسئولان کانون برگزار و از کتاب بازی، خلاقیت و شادی رونمایی شد.

حامد علامتی (مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) با اشاره به آنکه در آستانه فرا رسیدن تابستان هستیم، درخصوص برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام گفت: معتقدیم اوقات فراقت مختص تابستان نیست بلکه تمام طول سال را دربرمی‌گیرد اما فرصت تابستان برای پایه ریزی فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

او ادامه داد: اعضا و مخاطبان مستقیم کانون حدود نیم میلیون نفر و غیر مستقیم بیش از ۲ میلیون نفر هستند. تعداد مراکز ثابت و سیار و… ۱۰۳۹ واحد است. مساحت کتابخانه‌ها حدود ۴۰ هکتار و حدود ۳ هزار عنوان با ۹ میلیون جلد کتاب داریم. در روز ادبیات کوک برابر با ۱۸ تیر ماه اهدای کتاب خواهیم داشت.

علامتی در خصوص فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: این فعالیت‌های با بیش از ۴ هزار مربی انجام خواهد شد و طرح مراکز الگوی کودکان و نوجوانان را در مراکز استانها به منظور تقویت فکر و اندیشه و سلامت ذهنی و… داریم. تمام فعالیت‌های ادبی، هنری و… اعم از کتابخوانی، سرود و… در سطح یک به صورت رایگان انجام می‌شود. کارگاه‌های هنری و ادبی به صورت حضوری و مجازی خواهد بود و برگزاری ۱۲ هزار کارگاه پیش بینی شده که در طول تابستان بین ۸ تا ۱۰ جلسه خواهد بود و در سطح دو فعالیت‌های ما قرار می‌گیرد. ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به صورت مجازی در سایت kTF برگزار و کارگاه‌های آف لاین نیز پیش‌بینی شده است که به صورت استانی و ملی برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه حال خوش زندگی، فعالیت‌های ویژه توسعه و ترویج کتابخوانی، حضور ۱۷۰ کتابخانه سیار در روستاها و در میان عشایر، اجرای طرح مسابقه کتاب‌خوانی در بستر شاد، برگزاری مراسم خاص در ایام مذهبی همچون محرم و…، ورود خانواده‌ها به سبد فعالیت‌های کانون در قالب طرح خانواده آگاه از جمله برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در تابستان برگزار می‌شود.

علامتی درخصوص تولیدات کانون نیز گفت: طی این مدت ۵۰۰ عنوان کتاب تولید کردیم که ۱۵۰ عنوان چاپ اول است. ۳۵۰ عنوان نیز تجدید چاپ شده‌اند که یکی از شاخص‌های آن پر مخاطب بودن است. در حوزه تولید فیلم نیز موفق شدیم در جشنواره فجر سیمرغ بلورین دریافت کنیم. پویا نمایی ما نیز موفق شد بهترین سیمرغ را به خود اختصاص دهد. مراکز تئاتر نیز فعال شده‌اند. تریلرهای سیار نیز در مناطق روستایی و عشایری خواهند بود و کار آن‌ها تعطیل نخواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و پویانمایی طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: موفق شدیم تا قصه‌گویی را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم. امسال آموزش زبان فارسی را برای ایرانیان خارج از کشور خواهیم داشت که با کمک بنیاد سعدی و زبان و ادبیات فارسی اجرایی خواهد شد.

علامتی همچنین درخصوص کتاب بازی، خلاقیت و شادی گفت: این کتاب با هدف پروش خلاقیت، رشد و تکامل همه جانبه کودکان نوشته شده که ویژه والدین و مربیان است. با وسایل ساده می‌توانند امکان آموزش و ارائه را بوجود آوردند.

فرهاد فلاح (معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آنکه چرا فعالیت‌های این مجموعه در حوزه گروه‌های سنی خاص محدود شده و گروه سنی (الف) و (ب) با توجه به تاکیداتی که درخصوص فرزندآوری و فرزندپروری می‌شود، توجه کمتری وجود دارد، گفت: عمده خدمات ما به صورت ویژه از ۶ تا ۱۸ سال است و برای زیر این سن مربیان خاص نیاز است. خردسالان نیز برنامه‌های خاص خود را می‌طلبد و بیشتر فعالیت‌های کانون در حوزه کودک است ک سعی داریم حوزه نوجوان را فعال‌تر کنیم.

او ادامه داد: در کل کشور ۳۰ مجموعه داریم که با مشکل روبه رو هستند و در معرض آسیب قرار دارند.

کریمی صارمی نیز درخصوص چرایی‌عدم انتشار مجموعه کتاب برای گروه سنی (الف) گفت: تاکنون تمام تعهدات ما در حوزه تولید انجام شده و در سال ۱۴۰۲ سعی داریم ۱۰ عنوان کتاب برای گروه سنی زیر ۶ سال داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز