خبرگزاری کار ایران

واکنش قائم‌مقام وزارت گردشگری به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه؛

مدیر حافظیه در بازداشت است و مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۰۸۵

واکنش قائم‌مقام وزارت گردشگری به بازداشت مدیر مجموعه حافظیه نوشت: با وجود پیگیری رئیس‌نهاد ریاست‌جمهوری، وزرای گردشگری، دادگستری و… هنوز مدیر حافظیه در بازداشت است.

به گزارش ایلنا، در چند روز گذشته پس از انتشار گسترده ویدیویی از خواستگاری در جوار حافظیه شیراز، خبری درخصوص بازداشت مدیران مجموعه و ممنوع‌الورود شدن مدیرکل میراث فرهنگی استان به محیط اداری منتشر شد. استاندار فارس نیز این اقدام به این شکل را هنجارشکنی و خلاف شرع دانسته و از این جهت از برخورد قاطع با اینگونه اقدامات خبرداد. 

درهمین خصوص علی دارابی (قائم‌مقام ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری) در صفحه‌ی خود نوشت: در بنای تاریخی حافظیه در شیراز دختر و پسر جوانی در میان جمعی از هم خواستگاری کردند. 

وضعیت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نیست. اینکه چطور این برنامه از دید ماموران حافظیه مغفول مانده و آنها با تاخیر فراوان وارد عمل شده‌اند مستوجب نکوهش و تخلف از وظایف قانونی آنهاست. 

کسانی‌که در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه‌های تاریخی که رعایت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زیر پا گذاشته‌اند نیز اقدامی ناشایست و هنجارشکنانه کرده‌اند. 

قانون تکلیف هر دو گروه (ماموران و هنجارشکنان) را مشخص کرده است. 

اما حیرت و افسوس نوع موضع گیری و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانی شیراز در جلب و بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر مجموعه تاریخی حافظیه است. 

‼️با تلاش زیادی که صورت گرفت مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر حافظیه دو شب است در بازداشت به‌سر می‌برد. رییس نهاد ریاست جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و… دو روز است همه تلاش می‌کنیم اما این بانوی مومنه و متخصص -مدیر حافظیه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره‌اش چشم انتظار و نگران هستند؟! اما گویا اراده‌ای برای حل مساله نیست؟! 

تکلیف این همه ماموران دولتی از ترس اینکه با آنها نیز چنین برخورد ناحقی صورت گیرد چیست؟ 

مگر رهبری نفرمودند همه با مهربانی در کنارهم باشید؟ 

مگر کشور تفکیک قوا ندارد

و مرزهای قانونی برای همه تعریف نشده است؟ 

آیا با این کارها حجاب و عفاف که امری قانونی هست حاکمیت می‌یابد؟ 

این مواضع، رفتارها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه‌ای خواهد داشت! 

جای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث فرهنگی (دوهفته قبل) از او تجلیل شد زندان نیست؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز