خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح به‌روزرسانی اطلاعات اصحاب فرهنگ و هنر/ صندوق اعتباری هنر ناگزیر از استفاده از ابزارهای کنترلی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۵۶

وظیفه ذاتی صندوق حمایت از فعالان فرهنگی و هنری و کاهش دغدغه‌های درمانی، معیشتی و… آنان است اما در جهت اجرای عدالت و توزیع صحیح و درست منابع به افراد محق و جلوگیری از سوءاستفاده بعضی از افراد، صندوق ناگزیر است از ابزارهای کنترلی نیز در این زمینه استفاده نماید.

به گزارش ایلنا، صندوق اعتباری هنر در پاسخ به خبری با عنوان "لغو عضویت رییس یکی از انجمن‌های خانه سینما در صندوق هنر!"، اعلام کرد طرح ساماندهی و به روزرسانی اطلاعات اصحاب فرهنگ و هنر همزمان با تمدید عضویت اعضای صندوق در حال اجرا است و این صندوق در جهت اجرای عدالت و توزیع صحیح و درست منابع به افراد محق و جلوگیری از سوءاستفاده بعضی از افراد، صندوق ناگزیر است از ابزارهای کنترلی در این زمینه استفاده نماید.

این صندوق در جوابیه‌ای نوشت: احتراماً عطف به مطلب منتشر شده در تاریخ ۰۹/۰۲/۱۴۰۲ که در آن خبرگزاری محترم با عنوان «لغو عضویت رییس یکی از انجمن‌های خانه سینما در صندوق هنر!» بازتاب یافت به اطلاع می‌رساند؛

با توجه به اینکه در سنوات گذشته بعضاً افرادی در صندوق اعتباری هنر عضو و از خدمات آن استفاده می‌کنند که هیچ گونه سابقه فعالیت فرهنگی و هنری ندارند، از این رو صندوق اعتباری هنر از سال گذشته بر اساس تکلیف و تائید مجموعه‌های نظارتی مطابق با آئین نامه‌های صندوق، ساماندهی و به روزرسانی اطلاعات هنرمندان را در درست اقدام قرار داد و ضمن شناسایی، لغو عضویت اعضای غیر هنرمند که با جعل مدارک، تخلف و شیوه‌های غیر متعارف و غیر قانونی به عضویت صندوق درآمده اند، نسبت به توسعه و گسترش خدمات خود به هنرمندان فعال اقدام نموده است.

طرح ساماندهی و به روزرسانی اطلاعات اصحاب فرهنگ و هنر که همزمان با تمدید عضویت اعضای صندوق در حال اجرا است علاوه برشناسایی افراد غیر هنرمند و خارج شدن آن‌ها از چرخه‌ی ارائه خدمات و تسهیلات صندوق که به ناحق از حقوق و منابع متعلق به هنرمندان استفاده می‌کردند، به تکمیل بزرگترین بانک اطلاعاتی جامع هنرمندان کشور که در صندوق اعتباری هنر راه اندازی شده است کمک می‌کند و امکان استخراج گزارش‌های آماری متنوع و تفکیکی از طریق این سامانه برای ارائه خدمات بهتر در قالب توانمندسازی هنرمندان، برای جامعه فرهنگ و هنر کشور فراهم می‌نماید.

در خصوص هنرمند عزیز جناب علی قائم مقامی اعلام می‌دارد:

۱_ ایشان نیز همانند سایر اعضا با ورود به سامانه عضویت این صندوق، درخواست تمدید عضویت خود را شخصاً ثبت نموده تا سوابق و اطلاعات خود را تکمیل کند. به همین جهت وضعیت پرونده او به «در حال بررسی» تغییر یافته است.

مزید اطلاع این که همزمان با ایام ثبت نام بیمه تکمیلی (شهریور ۱۴۰۱)، صندوق اعتباری هنر برای تسهیل کار هنرمندان امکان ثبت نام وی و تمام افرادی که در مرحله تمدید عضویت قرار داشتند را فراهم کرد، بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته مقرر شد اعضا تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ پرونده عضویت خود را بر اساس مقررات و ضوابط تکمیل نمایند.

۲ _ این هنرمند عزیز در حال حاضر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی صندوق قرار دارد و ارائه خدمات به او و تمامی اعضای فعال و واجد شرایط صندوق برقرار است.

۳- دعوت وی به برنامه‌های گرد همایی هنرمندان طبق فرموده خودشان از طرف صندوق هنر موًید عضویت این هنرمند در صندوق اعتباری هنر است و بنابراین اعلام لغو عضویت آقای قائم مقامی غیرواقعی و کذب است.

۴ - با توجه به اینکه صندوق اعتباری هنر عضویت هیچ عضو فعالی را لغو نکرده است ادعای ایشان در خصوص لغو عضویت سایر هنرمندان مورد تائید نبوده و چنانچه ایشان اطلاعاتی از لغو عضویت شدگان دارد برای رسیدگی و بررسی در اختیار صندوق قرار دهد.

صندوق اعتباری هنر با افتخار خدمت گزار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور است. وظیفه ذاتی صندوق حمایت از فعالان فرهنگی و هنری و کاهش دغدغه‌های درمانی، معیشتی و… آنان است. این صندوق همواره بدنبال توسعه کمی و کیفی خدمات متناسب با شأن و منزلت اعضای تحت پوشش خود است. حذف خدمات به هنرمندان فعال هیچ گاه در برنامه‌های صندوق اعتباری هنر نبوده و نخواهد بود. اما در جهت اجرای عدالت و توزیع صحیح و درست منابع به افراد محق و جلوگیری از سوء استفاده بعضی از افراد، صندوق ناگزیر است از ابزارهای کنترلی نیز در این زمینه استفاده نماید.

صندوق اعتباری هنر همواره بعنوان پشتیبان اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت، سیاست‌های کلان خود را در راستای توسعه ارائه خدمات و تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر و دعوت از هنرمندان غیرعضو و شناسایی هنرمندان فعال و مستعد حتی در دورترین نقاط کشور که نیازمند بهره مندی از خدمات صندوق هستند تنظیم و برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز