خبرگزاری کار ایران

کارگردان سریال مطرح کرد:

آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی سالم در «چل پله زیرزمین»/ شخصیت‌های قصه منحصر به فرد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۹۵

تهیه‌کننده و کارگردان سریال انیمیشن «چل پله زیرزمین» از مضامین و اهداف تولید این اثر گفت و تاکید کرد: در این مجموعه آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی سالم به کودکان ارائه می‌شود.

علیرضا طاهری تهیه‌کننده و کارگردان سریال انیمیشن «چل پله زیرزمین» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره ایده ساخت این پویانمایی عنوان کرد: تیم ما به دنبال ایده و طرح کلی انیمیشن بر اساس آموزش مهارت‌های زندگی به نسل کودک و نوجوان در قالب داستان‌های جذاب بود که پس از چند جلسه همفکری، موضوع موجودات منقرض شده توسط نسیم خراشادی‌زاده نویسنده سریال مطرح شد. 

وی ادامه داد: سپس با پیشرفت جلسات هم‌اندیشی و رسیدن به یک مفهوم کلی از داستان، تصمیم گرفته شد تا در یک آزمایشگاه مخفی و زیرزمینی که توسط یک پروفسور ساخته شده است، موجودات منقرض شده فرصت زندگی دوباره را پیدا کنند.

کارگردان «چل پله زیرزمین» با بیان اینکه هدف اصلی تیم سازنده این سریال انیمیشن، آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان بود، مطرح کرد: علاقه داشتیم این آموزش به صورت غیرمستقیم و در قالب داستان‌هایی فانتزی و هیجان‌انگیز باشد. از طرف دیگر دوست داشتیم برای جذابیت بیشتر، سوژه کاملا انیمیشن و خارق‌العاده باشد بنابراین نویسنده خلاق ما شخصیت‌هایی را خلق کرد که هیچگاه در هیچ داستانی وجود نداشتند و منحصر به فرد هستند.

طاهری تاکید کرد: این انیمیشن به کودکان و نوجوانان مهارت‌های لازم زندگی سالم را می‌آموزد. همچنین اطلاعات علمی پایه درباره زندگی، سلامت و حیات موجودات را منتقل می‌کند. در حقیقت بطور کلی به مخاطب می‌گوید برای داشتن یک زندگی سالم و بقا لازم است مهارت‌های زندگی مانند کار گروهی را یاد بگیرد و در کنار آموزش، پرورش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «چل پله زیرزمین» خروجی سومین دوره «رویازی»ست، درباره حضور در این رویداد گفت: از طریق وب‌سایت‌ها مطلع شدیم که مرکز انیمیشن سوره رویداد پیچینگ یا همان ارایه را که یک فرصت برابر بر اساس الگوهای استاندارد جهانی است، در اختیار افراد اهل فن در حوزه فیلم‌های انیمیشن به نام «رویازی» قرار می‌دهد. 

تهیه‌کننده «چل پله زیرزمین» یادآور شد: وقتی از این فرآیند باخبر شدیم، خواستیم تمام توان خود را برای شرکت در این رویداد بزرگ بگذاریم. پس از ثبت‌نام، شرکت در دوره آموزشی و حضور در کارگاه‌های غیرحضوری و حضوری که توسط استادان متخصص برگزار می‌شد، آمادگی لازم را برای ارایه طرح پیدا کردیم و توانستیم ایده خودمان را برای سرمایه‌گذاران ارایه دهیم که در نهایت به عقد قرارداد با مرکز انیمیشن سوره ختم شد.

طاهری درباره تغییرات طرح این سریال انیمیشن از زمان ارایه در رویداد «رویازی» تا تولید آن بیان کرد: با کمک و راهنمایی ناظر کیفی و از آنجایی که آزمایشگاهی که موجودات در آن فرصت زندگی دوباره پس از انقراض را داشتند، در زیر زمین بود و داستان‌ها در این مکان بیشتر اتفاق می‌افتاد، عنوان مجموعه از «موزه انقراض» به «چل پله زیرزمین» تغییر کرد. همچنین نام و طراحی چند شخصیت نیز با راهنمایی‌های مرکز انیمیشن سوره انجام شد.

وی درباره همکاری با مرکز انیمیشن سوره عنوان کرد: پس از شرکت در رویداد «رویازی» و عقد قرارداد با مرکز انیمیشن سوره، راهنمایی‌ها و همکاری لازم توسط تیم فنی مرکز انیمیشن سوره ادامه داشت و ناظر فیلمنامه و ناظر کیفی پروژه به خوبی موارد لازم را به تیم ما انتقال می‌دادند که موجب بالا رفتن کیفیت تولید فیلمنامه و انیمیشن شد.

این فعال حوزه انیمیشن در پایان خاطرنشان کرد: برای من که ۱۵ سال است در صنعت انیمیشن فعالیت می‌کنم، این گونه راهنمایی‌های دلسوزانه توسط پویا افضلی ناظر کیفی پروژه تجربه‌ای منحصر به فرد بود و به شخصه موارد بسیاری از ایشان آموختم. همچنین حمایت‌های امیررضا مافی رییس مرکز‌ انیمیشن سوره و اعتمادی که به تیم تولید کرد، باعث افزایش حس اعتماد به نفس و بالا رفتن انگیزه تیم شد به گونه‌ای که توانستیم با تلاش بسیار تقریبا به زمان‌بندی که در نظر داشتیم، برسیم.

امروز دوم فروردین‌ماه، دومین قسمت از «چل پله زیر زمین» روی آنتن شبکه کودک می‌رود و یکی از اهداف آن، این است که به کودکان و نوجوانان یادآوری کند اولین گام در مسیر رشد و پیشرفت، پذیرش مشکلات است. 

در خلاصه داستان این قسمت آمده است: «کوشا پس از ورود به منطقه دکترتور حالا باید برای هر کدام از جانوران یک پرونده زیستی درست کند؛ یعنی از آن‌ها عکس بگیرد و سوالاتی مانند احساسات آن‌ها و... بپرسد. اما موجودات تحت تاثیر افکار مخرب انگول تهییج می‌شوند که همکاری نکنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که در آزمایشگاه چه خبر است و دکترتور برای آن‌ها چه نقشه‌ای دارد. در این میان کوشا با دقت به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد و می‌گوید که باید نقطه ضعف‌هایشان را برطرف کنند تا بتوانند از منطقه بیرون بروند. او موجودات را در پذیرش نقاط ضعفشان یاری می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز