خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور در پیام تبریک نوروز ۱۴۰۲:

رشد پایدار گردشگری، فرصت‌های زیادی برای رفاه و توسعه اقتصادی کشور ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۹۵

معاون گردشگری کشور در پیام تبریک نوروزی گفت: اعتقاد راسخ دارم با ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت تعاملات بین‌المللی می‌توانیم صنعت گردشگری رقابتی، مسئولیت‌پذیر و منطبق بر آرمان‌ها و ارزش‌ها را به نفع همه مردم ایران ایجاد کنیم.

به‌گزارش ایلنا به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، در پیام تبریک علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور آمده است:

قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکُمْ سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ ... پیش از شما مللی بودند و رفتند، پس در اطراف زمین گردش کنید... (آیه 137 سوره آل عمران)

خدمتگزاری به مردم بزرگ ایران در قامت مدیریت گردشگری و سفر، موجب افتخار و مباهات اینجانب و همکارانم است. 

برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت بزرگ، مردمی و چندعملکردی به گونه‌ای باید باشد که منافع جوامع میزبان و میهمان، توأمان بایکدیگر تأمین شود و سفر و گردشگری منجر به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شود، که این خود امری بسیار مهم و پیچیده است.

پای صحبت از صنعتی در میان است که از هر ۱۰ نفر یک نفر در جهان به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن مشغول به کار هستند.

رشد پایدار گردشگری فرصت‌های زیادی برای رفاه و توسعه اقتصادی کشور ایجاد می‌کند. با این حال، چالش‌های بسیاری را با خود به دنبال دارد. انطباق این بخش با چالش‌های ملی و فراملی زیست‌محیطی، سیاسی، تحولات مقاصد رقیب، فن‌آوری‌های اطلاعات نوین و محدودیت‌های اقتصادی و منابع طبیعی از اولویت‌های اصلی ماست. در این بین مشارکت بخش عمومی و خصوصی همواره مد نظر این مجموعه بوده و خواهد بود.

اعتقاد راسخ دارم که با ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت تعاملات بین‌المللی می‌توانیم صنعت گردشگری رقابتی، مسئولیت‌پذیر و منطبق بر آرمان‌ها و ارزش‌ها را به نفع همه مردم ایران ایجاد کنیم.

اکنون که به پیشواز سال نو خورشیدی می‌رویم بدینوسیله شادباش و تبریک سال نو به همه دست‌اندرکاران این بخش بزرگ تقدیم می کنم، امیدوارم سرزمین زیبای ما آنچه را که در گردشگری شایسته آن است، بدست بیاورد و زیبایی‌های سرزمین‌مان به دیگر گردشگران دنیا معرفی شود.

همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن را گرامی می‌داریم و همواره فرمایش رسول اکرم اسلام (ص) را سرلوحه امور خود می‌دانیم چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «سافِروا فَاِنَّکُم اِنْ لَم تَغنَموا مالاً أَفَدتُم عَقلاً» مسافرت کنید،  در سفر اگر نفع مالی عایدتان نشود (لااقل) از فواید عقلانی و تجربی آن بهره‌مند خواهید شد. (مکارم‌الاخلاق، ص ٢٤٠)

گردشگری فرصت منحصربه‌فردی برای ملت ماست، لذا در سال جدید اینجانب و همکاران پرتلاشم در معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آرزومندیم که با همکاری یکدیگر نقش این صنعت مترقی را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم، کشورمان و استقرار صلح و توسعه همه‌جانبه ترفیع دهیم، ان‌شاء‌الله.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز