خبرگزاری کار ایران

سیدمهدی میرغیاثی:

برگزاری جشنواره مقاومت در خارج از پایتخت قدم مبارکی است/ جشنواره باید ریل‌گزاری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۷۳

سیدمهدی میرغیاثی نویسنده و فیلمساز گفت: شخصی که می‌خواهد در مناطق جنگی مانند سوریه فیلم بسازد، باید توانایی پیش بردن پروژه خود را با نیرو و ابزار کم داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سیدمهدی میرغیاثی نویسنده و کارگردان از اساتید کارگاه‌های آموزشی جشنواره مقاومت در بخش نسل روایت، در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره مقاومت درباره نحوه برگزاری جشنواره گفت: اینکه جشنواره مقاومت از پایتخت خارج شده و‌ در مکان دیگری برگزار می‌شود قدم مبارکی است. تنوع در اجرای برنامه‌ها با حضور اساتید و کارشناسان بسیار قابل توجه و خوب انجام شده است.

وی درباره موضوع کارگاه آموزشی خود گفت: در کارگاهی که برگزار شد درمورد «فیلم‌سازی تک نفره» صحبت شد. ما فیلم‌سازان همیشه دارای شرایط عادلانه و با امکانات خوبی نیستیم که بتوانیم همیشه فیلم بسازیم. در این کارگاه به راه‌هایی که یک فیلم‌ساز بتواند به تنهایی فیلم بسازد اشاره شد. فیلم‌ساز باید بتواند با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای ساخت یک فیلم در شرایط تنهایی، با بودجه و امکانات کم پروژه را جلو ببرد و فیلمسازی خود را تداوم بخشد. در حوزه‌هایی مانند مقاومت و مستند لازم است عوامل اجرایی کم باشند. به طور مثال شخصی که می‌خواهد در مناطق جنگی مانند سوریه فیلم بسازد، باید توانایی پیش بردن پروژه خود را با نیرو و ابزار کم داشته باشد.

میرغیاثی همچنین درباره چشم انداز بلندمدت جشنواره مقاومت تاکید کرد: جشنواره باید ریل‌گزاری شود و فیلم‌سازی را به سمت درست خود هدایت کند. اگر سیاست‌گزاری و هدف‌گزاری درستی نداشته باشیم، برگزاری جشنواره تبدیل به یک دورهمی می‌شود.

وی درباره تغییر عنوان جشنواره «دفاع مقدس» به جشنواره «مقاومت» گفت: قدم درست و فکر شده‌ای بود. این اقدام مفهوم مقاومت را گسترش داده و از جنگ بین ایران و عراق فراتر میبرد. مقوله مقاومت، مقوله تقابل خیر و شر و جنگ بین حق و باطل را پوشش می‌دهد.

وی در پایان با ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری جشنواره مقاومت تصریح کرد: نکته مهم در جشنواره‌ها حمایت قبل از تولید از فیلم‌سازان است. اینکه جشنواره فیلم‌های سینماگران را دریافت کند و جایزه بدهد کار خوبی است اما ارزشمند نیست. بهتر است در کنار برگزاری جشنواره حتما فیلم‌سازان و موضوعات آنها هدایت شوند. در کارگاه ها با اساتید همراه به یک‌سری تولیدات تحت عنوان الگوی جشنواره برسند و آن فیلم‌ها وقتی در فستیوال اکران می‌شود و دیده شود قطعا فیلم‌ساز می‌تواند مسیر روشنی را برای خود پیدا کنند.

میرغیاثی در پایان ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای همه عوامل اجرایی جشنواره مقاومت گفت: جا به جایی جشنواره از تهران به یک شهر یا منطقه دیگر حتما دردسرها و سختی‌هایی داشته اما برکاتی هم درون خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز