خبرگزاری کار ایران

نصرالله مدقالچی با «امپراطوری یک صدا» به شبکه مستند می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۴۸

«امپراطوری یک صدا» به کارگردانی حسین رحمتی پرتره نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت ایرانی یکشنبه ۱۴ اسفند ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، رحمتی اینباره گفت: بسیار دوست داشتم پرتره یکی از بزرگان کشور را کار کنم؛ این اتفاق همزمان با تولید مجموعه مستندهایی از پیشکسوتان صدا و دوبله در شبکه مستند سیما شد که توسط ابوالفضل توکلی کارگردانی می‌شد. همین موضوع انگیزه‌ای شد که سراغ یکی از چهره‌های ماندگار عرصه صدا و دوبله یعنی استاد مدقالچی بروم و مستند ایشان را بسازم.

کارگردان مستند «امپراطوری یک صدا» گفت: وقتی برای اولین بار پیشنهاد ساخت مستند را با آقای مدقالچی مطرح کردم، از من درباره زاویه نگاهم پرسید و اینکه چگونه می‌خواهیم داستان مستند را پیش ببرم؟ من دوست داشتم از شاگردان ایشان و کسانی که توسط استاد مدقالچی در طول این سال‌ها تربیت و به دنیای دوبله و صدا معرفی شده‌اند، استفاده کنم. به عبارت دیگر، به جای اینکه اساتید دوبله در مورد ایشان صحبت کنند، سراغ شاگردان او رفتیم. این شاگردان روایتگر سواد ایشان، یک عمر تلاش او در عرصه صدا و دوبله و پشت کار ستودنی او در این مسیر شدند.

او درباره روند تولید این مستند گفت: ۶ جلسه تصویربرداری و مصاحبه با خود ایشان داشتیم؛ هم‌چنین از تصاویر آرشیوی که از ایشان وجود دارد استفاده کردیم و گفت‌وگوهایی نیز با شاگردان ایشان انجام شد. لوکیشن‌هایی که برای تصویربرداری انتخاب کردیم، همان استودیوهایی بود که ایشان در آن کار می‌کردند. بخشی از تصویرداری نیز در تبریز انجام شد. تدوین این مستند نیز ۳ ماه طول کشید.

این مستندساز با اشاره به اینکه راوی فیلمش یکی از شاگردان قدیمی استاد مدقالچی است، گفت: راوی این مستند سبحان اکرامی یکی از شاگردان وی و از گوینده‌های شناخته شده حال حاضر در رادیو است. او در گفت‌وگوی تصویری با ایشان، روایتگر نکات مهمی از زندگی آقای مدقالچی می‌شود که از آن جمله می‌توان به سابقه فعالیتی وی، مهاجرتش به خارج از ایران، بازگشت دوباره او به کشور و… اشاره کرد.

رحمتی گفت: این مستند پیش از این در جشنواره‌های معتبر سینمای مستند خارجی نظیر استانبول ترکیه، هند و… حضور داشته است.

تهیه کننده این مستند ۵۰ دقیقه‌ای مهدی روحانی و حسین رحمتی هستند و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربرداران: مهدی برادران و محمدرضا دانایی، تدوین: محمدرضا برادران و حسین رحمتی، صدابرداران: ماهان عدلی، مدیر تولید: محمدجواد فرهمند، روابط عمومی: پریسا دادگر و هماهنگی و برنامه‌ریزی: حدیثه آقاجانی اشاره کرد.

مدقالچی از گویندگان پیشکسوت دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان مانند ژان گابن، جین هَکمَن، آنتونی هاپکینز صحبت کرده و به‌خوبی شناخته شده‌است. از کارهای شاخص ایشان می‌توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نقش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله و همچنین دکلمه به یاد ماندنی آن شرلی اشاره کرد.

مستند «امپراطوری یک صدا» امشب ۱۴ اسفندماه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن فردا دوشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز