خبرگزاری کار ایران

ماجرای غصب اراضی مردم به دست پهلوی‌/ «املاک ملت» آماده پخش شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۳۱۲

مستند سریالی «املاک ملت» با موضوع غصب املاک و اراضی مردم توسط پهلوی اول و دوم آماده نمایش شد و بزودی به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مجموعه مستند «املاک ملت» با موضوع غصب املاک و اراضی مردم توسط پهلوی اول و دوم آماده نمایش شد و بزودی به روی آنتن می‌رود. این مستند که در استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، گیلان و گلستان تصویربرداری شده، با ارائه اسناد و گفتگو با مردم محلی و کارشناسان به بررسی ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته است.

از ویژگی‌های این مستند روایت عمومی و مردمی از ماجرای غصب مالکانه املاکشان توسط پهلوی است که بعضا دست اول و خارج از قواعد روایت رسمی موجود از تاریخ بیان شده‌اند.

در این مجموعه مستند اشاره شده است که رضاخان (پهلوی اول) قبل از کودتا و به سلطنت رسیدن مالک هیچ زمین، ملک و دارایی چندانی نبوده اما بر اساس اسناد در زمان فرار از ایران در شهریور۱۳۲۰، میلیون‌ها تومان در بانک و در حدود ۱۵ میلیارد متر مربع زمین را به شیوه غصب مالکانه در سراسر ایران تصاحب کرده است.

مجموعه مستند «املاک ملت» که محصول خانه مستند انقلاب اسلامی به کارگردانی امیراطهر سهیلی و مهدی فلاحی ساخته شده است. همچنین محمدصادق دهقانپور تدوین این مستند را برعهده داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز