خبرگزاری کار ایران

اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت ۲۳ تابلو نقاشی و بافته تاریخی قجری کاخ گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۷۲

مدیرکل موزه‌ها گفت: در فاز نخست مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای اداره‌کل موزه‌ها برای تابلوهای نقاشی رنگ‌و‌روغن و بافته‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مرتضی ادیب‌زاده گفت: در سال‌جاری حفاظت و مرمت آثار موجود در مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی و موزه‌‍‌‌های کشور به‌طور ویژه در دستور کار اداره‌کل موزه‌ها قرار گرفت. بر این مبنا در فاز نخست مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای اداره‌کل موزه‌ها برای تابلوهای نقاشی رنگ‌و‌روغن و بافته‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اختصاص یافت.

مدیرکل موزه‌ها افزود: براساس بررسی‌های کارشناسی اداره حفاظت و مرمت اموال منقول این اداره‌کل، با توجه به میزان اعتبار تخصیص یافته و با همکاری مجموعه میراث‌ جهانی کاخ گلستان، فهرستی از آثار دارای اولویت برای انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی این مجموعه جهانی تهیه و در پی آن شرح خدمات تخصصی برای آثار منتخب توسط متخصصان مربوطه در اداره‌کل موزه‌ها تدوین و به کاخ گلستان اعلام شد.

او تصریح کرد: آثار شامل ۱۴ تابلوی نقاشی رنگ‌و‌روغن از جمله ۵ اثر از کمال‌الملک، ۲ تابلو از صنیع‌الملک و ۹ بافته تاریخی قاجاری هستند که در حال حاضر در مخازن و برخی نیز در سالن‌های نمایش مجموعه موجودند.

ادیب‌زاده تأکید کرد: با توجه به نفاست و حساسیت این آثار و لزوم انجام اقدامات بر اساس مبانی علمی حفاظت و مرمت آثار موزه‌ای، برای انتخاب مجری و گروه اجرایی ذی‌صلاح، ضوابطی اعلام شده و در حال حاضر روال قانونی مقدمات اجرای پروژه در مجموعه کاخ گلستان آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز