خبرگزاری کار ایران

«وابل» به خانواده می‌پردازد/ فیلم با سرمایه بخش خصوصی ساخته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۳۵

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی در سانس سوم روز نهم جشنواره در پردیس سینمایی ملت با حضور سپهر سیفی (تهیه‌کننده) و آزاده زارعی (بازیگر) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست سپهر سیفی اظهار داشت: اصلانی برای آماده کردن فیلمش در بخش بین‌الملل درگیر کار بود و در ترافیک قرار گرفت و نتوانست در این نشست حضور داشته باشد.

سیفی افزود: ما در سینما همیشه دنبال این بودیم که حرکتی نوآورانه انجام دهیم و همیشه سعی کردیم فیلم‌ها خاص باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند. احساس کردیم وابل هم چنین ویژگی دارد، ما سناریو را انتخاب کردیم و بعد به دنبال کارگردان رفتیم که آقای اصلانی را انتخاب کردیم.

وی افزود: سناریو به خانواده می‌پردازد و معضلی خانوادگی را مطرح میکند که برای ما اهمیت داشت. ما خلا پرداختن به این مسائل را احساس کردیم و به سراغ این فیلم رفتیم. در نهایت امروز بحث خانواده یک بحث جهانی است و فیلم‌های اینچنین هم اگر درامی در خود داشته باشند می‌توانند برای مخاطب جذاب باشند.

در ادامه این نشست آزاده زارعی اظهار داشت: وابل برای من بسیار جذاب بود، وقتی فیلمنامه را خواندم آنقدر برای من کشش داشت که من را جذب کرد و بعد نقش نسرین بود که نظرم را جلب کرد.

وی افزود: سن کاراکتر اصلا به من نمی‌خورد، من تجربه مادر شدن را نداشتم، فرهنگ نسرین با من متفاوت بود و این نقشی بسیار چالش‌برانگیز بود. خیلی از سختی‌های کار در تصویر مشخص نیست. در این فیلم چالش جالبی داشتیم و دیالوگ‌ها در لحظه عنوان می‌شد.

سیفی اظهار داشت: فیلم به هیچ وجه آپارتمانی نیست، سعی شده که یک تجربه جدیدی خلق کنیم. بحث طراحی صحنه فیلم هم خلاقانه است و ما بحث مسکن را وارد لوکوموتیوهای قطار کردیم و یک ناهنجاری را نه به شکل سیاه‌نمایی بلکه به شکل منتقدانه‌ای مطرح کردیم. فیلم به صورت صد در صد خصوصی واقعی ساخته شده و ما در تمام این سالها هدفمان این بوده که فیلم درستی را تحویل دهیم. اول به فیلم و ماهیت آن فکر کردیم و گیشه در اولویت نبوده است. هدف ما این است که در حوزه فرهنگ اتفاقاتی را رقم بزنیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم.

وی افزود: اگر فیلم درست ساخته شود و در پخش هم خوب پیش برود می‌تواند موفق باشد. مردم کمی با سینما قهر کرده‌اند و سعی داریم با اینگونه فیلمها که نقد دارند آشتی بین مخاطب و سینما ایجاد کنیم و رونق به سینما برگردد.

در ادامه آزاده زارعی گفت: من اینجا برای احترام به اصحاب رسانه، فیلمی که بازی کردم و احترام به فرهنگ و هنر حاضر شده‌ام. من فکر میکنم نسرین نقش قابل قبولی است و خودم از آن راضی هستم. این نقش به شدت سخت بود، زنی که میخواست مستقل باشد و زنی قوی بود. زنانی چون او در سرزمین ما کم نیستند و امیدوارم داوران به آن توجه داشته باشند.

سیفی در ادامه اظهار داشت: سینما نیمتواند همیشه مثبت و شاد باشد. سینما میتواند فضایی را نشان دهد که نقد به وجود بیاید. اگر بخواهیم نقد را زجرآور بدانیم پس هیچوقت نباید نقد کنیم. 

وی افزود: فیلم هزارتو و رد کارپت را که ساختیم خیلی فروش خوبی داشتند. ما به گیشه هم فکر کردیم ولی برایمان حتما حضور در جشنواره‌های خارجی نیز مهم بوده است.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: در این فیلم بحرانی به وجود می‌آید، در آن سیل یک سری انسان بی‌خانمان می‌شوند، تغییر موقعیتی ایجاد می‌شود و آدم‌ها تلاش می‌کنند که مشکل حل شود.

وی در پایان درباره بازی نوید پورفرج گفت: نوید خیلی خوب بازی کرد و ما سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم و از طرفی در دیگر نکات نیز این تلاش را داشتیم که انتخاب‌های خوبی صورت بگیرد. ما سعی کردیم فیلم را به جشنواره برسانیم و بعد از جشنواره تغییراتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز