خبرگزاری کار ایران

تفاوت زبان‌ و لهجه از ویژگی‌های جذاب کشورمان است/ «در آغوش درخت» فیلمی درباره خانواده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۸۲

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در سانس اول روز نهم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور بابک خواجه‌پاشا (کارگردان)، سجاد نصرالهی نسب (تهیه‌کننده)، محمد فکوری (مدیر فیلمبرداری)، رویا اکبرزاده (طراح لباس)، ایمان کرمیان (طراح جلوه‌های ویژه)، جواد قامتی، بابک خواجه‌پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح‌الله‌ زمانی از جمله بازیگران این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست، سجاد نصراللهی تهیه کننده فیلم «در آغوش درخت» گفت: ما از اوایل امسال کار طرح و نوشتن را آغاز و از تیرماه فیلمبرداری را شروع کردیم.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم «در آغوش درخت» اظهار داشت: این فیلم را به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کنم‌. درباره موضوع فیلم هم بگویم که خانواده موضوعی است که برای من همواره دغدغه بوده‌، از خانواده می‌توان اجتماع و سیاست را درست کرد. حتی برای شما مثالی بزنم. ما باید روی مسئله طلاق که رشد چشمگیری در کشور ما دارد، کار کنیم و فیلم بسازیم.

کارگردان افزود: پیام فیلم فقدان است‌. احساس می‌کنم هیچ نعمتی بزرگ‌تر از فرزند و کودکان نیست. کودکان بسیار در زیست ما تاثیرگذار است. یک کودک فوق‌العاده‌ است و می‌تواند جهان را تغییر دهد به نظر من کودکان نیاز به احترام دارند. گاهی ما برای ساختن فیلم، به سراغ حرف‌های گنده می‌رویم درحالی که می‌توانیم از چیزهای ساده، فیلم‌هایی را خلق کنیم که به سینمای ما هم نزدیک است.

بابک خواجه‌پاشا در ادامه این نشست اظهار داشت: بیشتر از یک دهه است که به سمت سینمای خاکستری و سینمای اروپای شرقی رفته‌ایم در حالیکه سینمای ما سینمای رنگ و زیبایی‌ است. اوج سینمای ما در آثار کیارستمی، مجیدی و میرکریمی است و ما آن را فراموش کردیم و امیدوارم که این سینما به سینمای ما برگردد.

در ادامه اهورا لطفی و رایان لطفی (دو کودک بازیگر فیلم) از تجربه حضور در «در آغوش درخت گفتند)

در ادامه روح‌الله زمانی نیز اظهار داشت: امیدوارم از فیلم ما رضایت داشته باشید، در تمام مدتی که وارد عرصه بازیگری شدم تمام تلاشم را برای حفظ موقعیتم کردم چرا که حفظ موقعیت بسیار مهم است.

وی افزود: قبل از این‌ که فیلم «خورشید» را بازی کنم، مجبور به کار کردن بودم و فرصتی برای درس خواندن نداشتم. پس از اینکه در آن فیلم بازی کردم، مجدد به سراغ درس خواندن رفتم و حتی در حوزه بازیگری هم کلاس‌هایی می‌روم.

در ادامه جواد قامتی بازیگر فیلم گفت: سلام ویژه دارم خدمت مردم شریف ارومیه. اگر فیلمسازان بدانند ارومیه چه بهشتی است برای ساخت فیلم از ان جدا نشوند. همچنین ما به یاد و فکر مردم عزیز خوی که این روزها در سختی هستند هستیم و امیدواریم زودتر همه چیز درست شود.

وی درباره سختی کار با بچه ها گفت: اگر شما همبازی خوب داشته باشید نصف راه رفته‌اید. اینجا هم همه همبازی های من خیلی خوب بودند. یک هفته با بچه ها به استخر می رفتیم و با هم ارتباط برقرار کردیم. بچه‌های تهیه و تولید ارومیه خیلی زحمت کشیدند. اقای مصباح عزیز خیلی کمک کردند. از اینکه در این فیلم هستم خیلی احساس خوبی دارم، این فیلم پر از احساس و صمیمی است و فکر می کنم مردم هم با آن ارتباط برقرار کنند.

در ادامه محمد فکوری (فیلمبردار) اظهار داشت: من یک دوستی از دوران نوجوانی با کارگردان دارم، روحیات همدیگر را می‌شناختیم و در نگارش این فیلمنامه از ابتدای کار با هم همکاری داشتیم. سال‌ها بود در ارومیه کار نکرده بودیم و برایم جالب بود و البته موضوع فیلم که در ستایش خانواده است برایم مهم بود، خانواده مسئله‌ای است که همه دنیا دارند از آن محروم می‌شوند.

وی افزود: حضور فیلمبردار از ابتدای تولید تا انتها به فیلمبردار خیلی کمک می‌کند. اینکه از ابتدا در چکش‌کاری‌ها حضور داشته باشید. این کار ۴۵ روز طول کشید و من حدود نیم سال با این کار همراه بودم.

در ادامه این نشست رویا اکبرزاده (طراح لباس) گفت: من متعلق به طبیعت هستم و در کار هم از طبیعت الهام گرفته‌ام و با مشورت کارگردان آن را اجرا کردم.

در ادامه ایمان کرمیان (طراح جلوه‌های ویژه) اظهار داشت: در این کار سعی کردم به بهترین شکل کارم را انجام دهم. چون بار اولم بود که تولید را تجربه کردم واقعا سخت بود و به چالش کشیده شدم. در بخش جلوه‌های ویژه هم همیشه سعی کردم کار خوب و مورد پسندی ارائه دهم.

کارگردان درباره موسیقی فیلم گفت: موسیقی فیلم انتخابی است و در اکران عمومی با موسیقی بهتری در خدمت شما خواهیم بود.

خواجه‌پاشا در ادامه گفت: قطعا چیزی که جهان می‌خواهد از ما ببیند بخشی از اتفاقات بومی و فولکلور ماست وگرنه باقی را خیلی بهتر از ما در آن سوی دنیا دارند. آذربایجان، کردستان، پاوه و... بهشت هستند و من نمیدانم چرا فکر‌ میکنند ایران فقط کویر است. ما اقلیم‌های زیادی داریم، باید تلاش کنیم از تهران دور شویم و اقلیم‌های متفاوت را نشان دهیم و از بازیگران بومی استفاده کنیم.

در ادامه خواجه ‌پاشا اظهار داشت: رضا میرکریمی در این سینما بسیار تاثیرگذار بوده و اگر فیلم شبیه آثار ایشان بوده که برای من فوق‌العاده است.

وی افزود: من در هر بخش پنج در‌ مورد تمرین جدایی مشاور داشتم تا اثر در این مورد دچار ضعف نباشد. ما در ایران یک‌ ویژگی جذاب داریم که در کشورهای اروپایی معمولا این ویژگی وجود ندارد و آن تفاوت زبان‌ها است و به نظرم بسیار جذاب و جالب است و می‌توانیم از این ویژگی در فیلم‌هایمان استفاده کنیم.

در پایان این نشست تهیه‌کننده فیلم درباره تولید این فیلم و همکاری با کودکان گفت: کار کردن با بچه‌ها بسیار دشوار است. دغدغه ما در تولید این بود که بازی بچه‌ها به اصطلاح در بیاید و آن چیزی که در ذهنمان بود اتفاق بیفتد. خوشبختانه همه عوامل کمک کردند و توانستیم از این دغدغه عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز