خبرگزاری کار ایران

رضا نجاتی: تلاش کردیم فیلمی شریف بسازیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۹۷

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی پس از نمایش این فیلم در پردیس سینمایی ملت با حضور کارگردان، محمد بابایی (تهیه‌کننده) و دیگر عوامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست محمد بابایی اظهار داشت: فکر میکنم زمان کلید زدن این فیلم ششم آذر بود، زمان کمی داشتیم و آخرین فیلمی بودیم که برای جشنواره کلید می‌خورد و آماده نمایش می‌شد.

در ادامه نجاتی اظهار داشت: فکر میکنم بهترین تهیه‌کننده جهان را داشتم، تهیه‌کننده‌ای که هم‌پا همراه و یار بود. نگارش فیلمنامه این اثر سه سال به طول انجامید، در این سه سال اتفاقات زیادی برای من رخ داد و خوشبختانه در نهایت اتفاقی که باید می‌افتاد، رخ داد.

محمود برادران (مدیر جلوه‌های ویژه) در ادامه اظهار داشت: این پروژه ما را به چالش کشید و رضا واقعا کارگردانی باهوش است، جلوه‌های ویژه را به خوبی می‌شناسد و این کمک می‌کند که ما راحت‌تر با هم کار کنیم.

وی افزود: متاسفانه در این چند سال اخیر که خیلی‌ها کار کردن در این حوزه را یاد گرفته بودند جلوه‌های ویژه کمک کرده بود که مثل یک دستمال اشکالات را رفع کند در حالیکه در هیچ جای دنیا اینگونه نیست. ما برای ویژوال افکت باید به فیلمنامه خدمت کنیم نه اینکه بخواهیم به جیب تهیه‌کننده خدمت کنیم. فیلم چالش‌های حرفه‌ای خوبی داشت که واقعا برایم لذت‌بخش بود و برای پلانی که کاوه در سیرک غیب می‌شود تیم ما سه شبانه‌روز نخوابید. جلوه‌های ویژه باید یک چیزی به فیلم اضافه کند، نه اینکه خرابکاری دیگر عوامل را درست کند و در این پروژه اصلا اینگونه نبود.

در ادامه امیرحسین حداد (طراح صحنه) اظهار داشت: واقعا این گروه میل به خلاقیت داشت، من تا این حد میل به خلاقیت را تجربه نکرده بودم و حتی یک جاهایی باید کنترل می‌کردیم.

میرخانجانی نیز در ادامه گفت: تجربه همکاری با آقای نجاتی که یک کارگردان همراه و هم‌راستا هستند باعث شد که اتفاقات خوبی رخ دهد.

نجاتی در ادامه گفت: در هر پلانی که می‌گیریم به این فکر میکردیم که چقدر میتوانیم سواد بصری مخاطب را بالا ببریم. همه فیلمهای کوتاه من را آرمان فیاض فیلمبرداری کرده و به نظرم یکی از بی‌نظیرترین فیلمبرداری‌های سینمای ایران را در این فیلم می‌بینیم.

در ادامه آرمان فیاض(فیلمبردار) اظهار داشت: ما از زمان فیلمنامه با رضا معمولا مشورت می‌کنیم. من آنقدر خوشبختم که اولین نفر هستم که راجع به ایده با من صحبت می‌کند. یک بازه زمانی یک ساله طول کشید که ایده ابتدایی رضا به فیلمنامه الان رسید. تصورم این است که گروه هنری فیلم توانسته‌اند به فیلم اضافه کنند و فیلم را دارای یک لحن بصری ویژه کنند. سکانس‌های پر ریسک فیلم چالش‌های بزرگی بود و نمیدانم چقدر موفق بود اما خودمان تصورمان این بود که داریم به فیلم کمک می‌کنیم.

در ادامه نجاتی درباره پایان‌بندی فیلم گفت: میتوانستیم همه پاسخ‌ها را بدهیم و متریالش را هم داشتیم اما تصمیم گرفتیم فیلم را با یک پرسش به پایان برسانیم.

نجاتی افزود: به نظرم یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز سینمای ایران را می‌توان به انتخاب بازیگر مربوط دانست. آقای ابر به من لطف کردند و وقتی شما یک بازیگر چهره دارید معمولا باقی افراد به شما اعتماد می‌کنند.

وی افزود: مساله اساسی این فیلم خانواده است و اینکه برای این خانواده چه اتفاقی رخ خواهد داد. به نظرم فیلم مستلزم کمی مکث است.

نجاتی درباره آثاری که به خانواده مربوط هستند، گفت: من روزی که به دفتر آقای بابایی رفتم گفتم که من تلاش میکنم فیلمی شریف بسازم. سعی کردم از حال و هوای سینمای ایران کمی فاصله بگیرم.

تهیه‌کننده درباره عدم حضور بازیگران در این نشست گفت: من فکر میکنم که این خودش نمونه کوچکی از دموکراسی است، یک نفر علاقه دارد که حضور داشته باشد و یک نفر ممکن است علاقه‌ای نداشته باشد. ما از آنها دعوت کردیم اما تلاش بیشتری نکردیم. ما در التهابات اخیر فیلم ساختیم، ما چالش داشتیم و خیلی‌ها به من می‌گفتند در این شرایط باید فیلم بسازیم؟ و من میگفتم که یله باید فیلم بسازیم و کار فرهنگی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

در پایان کارگردان درباره فیلمنامه این اثر گفت: فیلمنامه «بعد از رفتن» بر پایه ساختار سه پرده‌ای نوشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز