خبرگزاری کار ایران

در نشست پرسش و پاسخ فیلم مطرح شد؛

«یادگار جنوب» در تفکر و سرمایه کاملا مستقل است/ سعی کردیم فیلم برای دوباره دیدن جذابتر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۷۶

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «یادگار جنوب» شامگاه پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور حسین دوماری و پدرام پورامیری (کارگردان) و مجتبی رشوند (تهیه کننده) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین دوماری در ابتدای این نشست اظهار داشت: از مزایای فیلمسازی مشترک جواب دادن ما به جای هم است. یکی از ملاک‌های من و آقای پورامیری تلاش همواره برای جذب مخاطب است چرا که سینما بی‌مخاطب لنگ می‌زند. اما تجربه ما در این فیلم این بود که در عین جذب مخاطب ساختن فیلمی متفاوت در سینمای ایران بود که امیدواریم موفق بوده باشیم. 

پدرام پورامیری درباره فیلمنامه اثر افزود: نگارش فیلمنامه اثر سال‌های زیادی طول کشید. 

حسین دوماری هم درادامه درباره نوع نگارش فیلمنامه بیان کرد : روایت غیر خطی فیلم مهم بود که از مضمون به ساختار برسیم یعنی همخوانی فرم‌ و محتوا.

در ادامه رشوند درباره ریسک طولانی بودن زمان فیلم تاکید کرد: مخاطب امروز ما بالغ است و پلتفرم‌ها هم خیلی به ارتقای سطح دانش مردم کمک می‌کنند و البته باید بگویم که اصلا ریسک نبود و با توجه به رزومه کارگردانها یقین داشتم که فیلم خوبی خواهد شد.

دوماری درباره واقعی یا غیرواقعی بودن قصه این فیلم گفت: هر قصه‌ای می‌تواند مابه‌ازای واقعی داشته باشد اما اینکه ما این قصه را از یک واقعیت محض برداشته‌ایم اینگونه نیست. ما گفته بودیم فیلم بعدی‌مان یک عاشقانه جنون‌آمیز است.

پورامیری خاطرنشان کرد: وحید رهبانی جدی‌ترین گزینه ما برای این فیلم بود چون هم او را خوب می‌شناختیم و روحیات همدیگر را خوب می‌شناختیم و میدانستیم به سمت یک کار سخت می‌رویم.

دوماری درباره انتخاب بازیگران گفت: اولویت ما توانایی و متفاوت بودن بازیگر در نقش‌ها بوده است چون اگر غیر از این باشد شما به یک فیلمساز تجاری صرف تبدیل می‌شوید. ما مطمئن بودیم تنها کسی که می‌تواند این نقش را بازی کند خود صابر ابر است و نمیخواستیم این کاراکتر شبیه هیچ کسی باشد به همین دلیل از گریمور فیلم خواستیم به شکلی طراحی داشته باشیم که صابر را اصلا نشناسیم و سن و البته قیافه صابر آن چیزی که ما می‌خواستیم، نبود و میخواستیم مخاطب ایرانی هیچ بک‌استوری نسبت به این کاراکتر هم نداشته باشد.

در ادامه دوماری درباره تدوین فیلم گفت: واقعیت این است قصه صرف گفتن کار خیلی سختی نیست اما اینکه بتوانید اتمسفر فیلم را جاری کنید و اتمسفری ایجاد شود که در فیلم حفظ شود کاری است که فکر میکنم سینما امروز به آن احتیاج دارد. پلان‌هایی که شاید معتقدند اضافه است برای حفظ اتمسفر فیلم است.

پورامیری نیز گفت: ما تلاش کردیم که در فیلم هیچ چیزی اتفاقی رقم نخورد و به نظر من همه عوامل ما بهترین کارشان را انجام دادند. هیچ چیزی در این فیلم به صورت اتفاقی و بدون فکر رقم نمیخورد. نشانه‌گذاری‌هایی در فیلم وجود دارد که باید فیلم را دوباره دید و قول میدهم که فیلم را دوباره ببینید باز هم برای شما جذاب خواهد بود و سعی کردیم کاری کنیم که دوباره دیدن فیلم جذابتر باشد.

دوماری خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم دروغ‌هایی بگوییم که فیلم برای اولین بار دیدن جذابتر شود ولی این کار را نکردیم.

دوماری درباره بازی صابر ابر گفت: صابر ابر در همین حد در فیلم بازی داشت و چیزی از آن حذف نشد و حتی او یک بار در هنگام گریم بیهوش شد.

پورامیری تاکید کرد: این فیلم در سرمایه و تفکر اثری کاملا مستقل است.

دوماری درباره الگو گرفتن از اسطوره‌ها در فیلمنامه «یادگار جنوب» خاطرنشان کرد: اسطوره‌ها در ناخودآگاه ما وجود دارند و شاید از اسطوره‌ها الگو گرفته باشیم اما ارجاع مشخصی در پرداختن به اسطوره خاصی در این قصه وجود ندارد.

پورامیری درباره صداگذاری فیلم گفت: با توجه به اینکه میخواستیم به درونیات کاراکتر برویم نمی‌توانستیم صدای معمولی داشته باشیم و حتی نویزها هم عمدی بوده و این از خلاقیت صداگذار فیلم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز