خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «بی‌وزنی» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۷۴

مجموعه آثار طراحی محمدعلی ترقی‌جاه در قالب یک نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجموعه طراحی‌ها و آثار آب‌مرکب از محمدعلی ترقی‌جاه با عنوان «بی‌وزنی»  به نمایش درمی‌آید. 

این نمایشگاه با ۲۶ اثر از این هنرمند تاثیرگذار معاصر و با هدف توجه به تاثیرگذاری طراحی‌های او بر مسیر حرفه‌ای ترقی‌جاه برگزار می‌شود. 

طراحی‌های او شامل فیگور، طبیعت، پرتره، خروس‌ها و اسب‌های شناخته شده‌ی این هنرمند است و گرچه رنگ در این آثار به کار نرفته اما همچنان کمپوزیسیون آثارش چشم را در اثر می‌چرخاند و موفقیت و تمایز آثار او را نشان می‌دهد. 

همان طور که سابین نقدی داوه، دکترای تاریخ هنر، کارشناس سابق Sothbey لندن درباره هنر و فرم آثار محمدعلی ترقی‌جاه در کتاب «برگزیده‌ی آثار محمدعلی ترقی‌جاه» از فرانس ماری هائگر، چنین نوشته: «در شیوه‌ی نقاشی تکامل‌یافته‌ی ترقی‌جاه، ساختار مستحکم اشکال که یک سبکی شناور بر آن‌ها غالب است، در یک دورنمای ذهنی (abstract) ارائه شده‌اند. نه افقی وجود دارد نه سطحی. خطوط وی دقیق، ولی زیبا و ظریف و با اطمینان رسم شده‌اند. آغاز و پایان خطوط کاملا مشخص نیست و پیوسته رو به تکامل‌اند. نقاشی‌های این هنرمند پیوسته می‌طلبند که بیننده فعالانه در آن‌ها مشارکت کند و خود مخاطب آنچه را در نقاشی کشیده نشده، تصور کند». 

نمایش انفرادی «بی‌وزنی» از آثار محمدعلی ترقی‌جاه از روز پنج‌شنبه تاریخ ۱۳ بهمن ماه تا پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری آرتیبیشن به آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به همت، خیابان گل نبی غرب، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، کوچه قندی، پلاک ۶ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز