خبرگزاری کار ایران

در نشست سریال مطرح شد؛

«چشم‌بندی» یک هدیه بزرگ برای تلویزیون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۶۵

نشست خبری سریال «چشم‌بندی» عصر روز گذشته دوشنبه ۱۰ بهمن در یکی از لوکیشن‌های این سریال با حضور شاهد احمدلو (کارگردان)، شهرام قائدی، شقایق فتاحی (بازیگر)، سلیم سنایی (تهیه‌کننده) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست سلیم سنایی اظهار داشت: بعد از سریال قبلی که با شبکه سه کار کردیم از فروردین ماه سراغ پرونده‌های جنایی رفتیم و بیش از هفتاد پرونده را مطالعه کردیم و به پرونده آتش‌سوزی یک کارخانه رسیدیم که جالب بود و به این نتیجه رسیدیم که یک کمدی جنایی و کارگاهی بسازیم. قهرمان داستان یک پلیس نبود، بلکه یک مامور بیمه بود که فکر می‌کنم ایده‌ای جالب و جدید است. کارهای ابتدایی شکل گرفت و بعد از آقای احمدلو دعوت کردیم که با هم کار کنیم.

وی افزود: ما به دنبال یک قهرمان بودیم که بُعد کارآگاهی داشته باشد اما شغل اصلی‌اش این نباشد و این شیرینی جالبی به قصه می‌داد و چون در نهایت به موفقیت می‌رسید اسم سریال را «چشم‌بندی» انتخاب کردیم.

شاهد احمدلو نیز درباره دلیل حضورش در پروژه «چشم‌بندی» به عنوان کارگردان، اظهار داشت: در مرحله اول فیلمنامه، متن و ساختار داستانی آن کار همیشه مهم‌ترین عامل برای همکاری بوده، گام دوم اینکه تهیه‌کننده کیست و چرا می‌خواهد این کار را تولید کند و بعد همکاری و همراهی تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده بوده که برای من اهمیت داشته است. ما نقاط مشترکی در مسائل مختلف داشتیم و خوشبختانه با یک پیش‌تولید خوب، همراهی و همکاری طیفی از بازیگران باتجربه و امتحان‌ پس‌داده و همچنین معرفی چهره‌های جدیدی که بتوانند در آثار نمایشی حضور موفقی داشته باشند این اثر تولید شد. ما هدفمان این بود که بتوانیم در این شرایط سهمی در بخشیدن لبخند به لبان مخاطب داشته باشیم.

شهرام قائدی نیز در ادامه گفت: مدتها بود که من به دلایل زیادی در خدمت دوستان خبرنگار و مطبوعاتی نبودم. اگر به قبل از «چشم‌بندی» برگردم باید بگویم اصولا آدمی هستم که وقتی کار را تمام می‌کنم ذره‌ای با مردم تفاوتی ندارم و مثل مردم زندگی می‌کنم، عذاب می‌کشم، میخندم و گریه می‌کنم. برایم سوال است که بعد از اینکه مادرم را از دست دادم چطور توانستم در یک سریال کمدی بازی کنم، ولی بعد از حضور در این سریال با خود گفتم مگر می‌شود آدم یک درمان یه این سرعت پیدا کند. دوستان کنار من بودند و توانستم سکانس‌های سخت کمدی موقعیت را با وجود این شرایط بازی کنم.

وی افزود: به هیچ‌وجه فکر نمیکردم بعد از پنج سال تلاش برای کمدی بازی نکردن دوباره به سمت کمدی بیایم. «چشم‌بندی» به نظرم یک هدیه بسیار بزرگ برای تلویزیون است. ما داریم یک کمدی شریف را کار میکنیم که واقعا قصه نابی دارد و دوباره ما را به روزهای خوش تلویزیون برگردانده است. من کسی را که نمی‌شناسم که تلویزیون ببیند و سریال چشم‌بندی را ندیده باشد. با اینکه اصلا فکرش را نمیکردم واقعا اتفاق میمونی با «چشم‌بندی» برای تلویزیون رخ داده است.

سنایی در ادامه این نشست اظهار داشت: با تنوع به وجود آمده در فضای رسانه با وجود پلتفرم‌ها، فضای مجازی و... تنوع زیادی در تولیدات وجود دارد و هر کسی که در تلاش برای تولید یک اثر است تلاشش بر این است که کاری با کیفیت برای مردم تولید کنند. نوع بودجه‌ها با هم بسیار متفاوت است، ما با بودجه بسیار اندکی نسبت به پلتفرم‌ها کارمان را تولید می‌کنیم و به نظرم تلویزیون هنوز هم پر مخاطب‌ترین رسانه در کشور است و به نظرم هدف همه این است که اثر جالب توجه و خوبی را تولید کنند.

در ادامه این نشست نیز شقایق فتاحی خاطرنشان کرد: من توسط آقای سنایی به این پروژه معرفی شدم و همکاری با این گروه برایم بسیار لذت‌بخش بود. تجربه جدیدی بود که با بازیگران با تجربه کار کردم و چیزهای جدیدی یاد گرفتم.

در ادامه این نشست سنایی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم کسی را قضاوت کنیم، وقتی مجموعه‌ای ساخته می‌شود افراد زیادی مشغول ارتزاق و کار هستند، نیاز است که در این حرفه هم آدم‌ها کار کنند، هدف همه ما این است که یک کار آبرومند بسازیم. در این شرایط سخت اگر ما هم کار نکنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما هم جزوی از مردم هستیم و شاید نسبت به خیلی از مسائل نقد داشته باشیم و در این شرایط کار کردن کمی سخت است و ما سعی کردیم به کارمان متعهد باشیم و خواهش میکنم قضاوت را به خود مردم بسپارید.

وی در پایان اظهاراتش گفت: صحبت‌هایی درباره ادامه ساخت این سریال شده است و امیدواریم که بتوانیم این کار را در فصل‌های بعد ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز