خبرگزاری کار ایران

«بررسی معیار امامت و رهبری در قرآن» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۵۸۲

کتاب «بررسی معیار امامت و رهبری در قرآن» اثر احمدعلی طاهری منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «بررسی معیار امامت و رهبری در قرآن» اثر احمدعلی طاهری به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۷۶ صفحه منتشر شد. 

با توجه به اختلاف مسلمانان در امامت و مرجعیت دینی پس از پیامبر اکرم (ص)، منطق اسلامی حکم می‌کند که فقط یکی از راه‌های اختلافی صادق است و هر دو طرف نمی‌تواند در موضع حق باشند. 

اثر پیش رو با هدف کشف دیدگاه راستین، به بررسی و تبیین میزان امامت و رهبری بعد از فوت رسول الله (ص) می‌پردازد. با صرف نظر از آیات بسیاری که به اعتراف مفسران شیعه و اهل سنت درباره امامت و رهبری حضرت علی(ع) نازل شده، این کتاب فقط مضمون و مفهوم یک آیه قرآن را که بیانگر معیار امامت و رهبری است، تحلیل و بررسی می‌کند، سپس صلاحیت هر یک از اصحاب پیامبر (ص) را که برای آن‌ها ادعای امامت و رهبری شده است، با آن میزان می‌سنجد. 

این اثر در سه فصل تألیف است که عناوین فصول آن عبارتند از: بررسی و کندوکاو مفاهیم، معیار امامت و رهبری در قرآن، و امامت و رهبری پس از پیامبر (ص). 

در بخشی از کتاب آمده است:

مهم‌ترین شرطی که در آیه ۱۲۴ سوره بقره برای امام ذکر شده است، این است که امام «ظالم» نباشد و در تمام عمرش، هیچ انحراف فکری و عملی نداشته باشد و چنین شخصی در اصطلاح علم کلام «معصوم» گفته می‌شود. 

عصمت از علم و شناخت انسان ناشی می‌شود؛ یعنی اگر انسان به تمام جوانب و پیامدهای منفی یک موضوع عملی علم و شناخت داشته باشد، با اختیار به سراغ آن نمی‌روند؛ بلکه ارتکاب آن در ذهنش خطور هم نمی‌کند؛ مانند بسیاری از انسان‌های عادی که زشتی و ضررهای کشف عورت و خوردن لجن و سم را می‌دانند و هرگز مرتکب آن نمی‌شوند و حتی ارتکاب آن‌ها در ذهنشان خطور نمی‌کند. 

پیامبران و رهبران الهی به سبب شناختی که از باطن گناه دارند، هرگز، با اختیار مرتکب معصیت نمی‌شوند، زیرا حقیقت و ضررهای ارتکاب به آن، همانند خوردن لجن و آتش برایشان روشن است، بلکه قصد گناه در ذهنشان خطور نمی‌کند. 

علاقمندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز