خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ۲ فعال حوزه زنان مطرح شد؛

محبعلی: چند حلقه مفقوده در حوزه آسیب‌های حوزه زنان وجود دارد/ مقدم: از قشری که «هیچ‌کس منتظرت نیست» به تصویر کشیده نباید غافل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۸۳

دو فعال حقوق زنان پس از مشاهده فیلم «هیچ‌کس منتظرت نیست» به اهمیت مورد توجه قرار دادن مسائلی که این فیلم به آن‌ها پرداخته، تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند اجتماعی «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده که دفتر پخش «رویش» موسسه بهمن‌سبز مسئولیت پخش آن را برعهده دارد، از ۲۸ آذر تا ۸ دی‌ در پردیس هویزه مشهد نمایش داده شد و و از ۱۰ دی اکران خود را در سینمابهمن شهر تهران آغاز کرد.

این مستند که محصول مرکز مستند سوره است، با برگزاری اکران‌های خصوصی در محافل دانشگاهی، کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان و... توانسته نظر جامعه‌شناسان، فعالان اجتماعی و کسانی را که با اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به خود جلب کند.

«هیچ‌کس منتظرت نیست» که روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در منطقه شوش تهران است، به قصه‌هایی از زنان کارتن‌خواب و ترک‌کرده‌های اعتیاد و معرفی الگوهای درست در توانبخشی این افراد می‌پردازد.

در ادامه این مطلب نظر شیوا مقدم (رییس فرهنگسرای خانواده) و فاطمه محبعلی (فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی) را می‌خوانیم.

از زنان آسیب‌دیده نباید غافل شد

شیوا مقدم (رییس فرهنگسرای خانواده) با بیان اینکه افراد همیشه دوست دارند دیگران منتظرشان باشند و اینکه اعلام می‌شود هیچکس منتظرت نیست تلخی خاصی را ایجاد می‌کند، گفت: قشری را که محسن اسلام‌زاده به تصویر کشید و درباره آن مستند ساخت قشری است که نمی‌توانیم از آن غافل و باید با آن مواجه شویم چراکه قشری از جامعه ماست. در حقیقت همانگونه که به نخبگان و هنرمندان توجه می‌کنیم باید این قشر را نیز به نمایش بگذاریم تا مردم شناخت پیدا کنند.

وی ادامه داد: در تمام کشورها فضا به گونه‌ای است که دولت‌ها همیشه نمی‌توانند سرویس‌دهی برای همه بخش‌ها داشته باشند به ویژه بخش‌هایی که احساس می‌شود نیاز به کمک بیشتری دارند. در این حالت مردم بر اساس مسئولیت اجتماعی که احساس می‌کنند، وارد می‌شوند و در این حوزه‌ها مشارکت می‌کنند. البته مسئولان باید شرایط را برای خیران و نهادهای مردمی فراهم کنند.

رییس فرهنگسرای خانواده با بیان اینکه این مستند باید بیشتر برای مردم پخش تا شناخت بیشتری نسبت به مسایل زنان آسیب‌دیده ایجاد شود، گفت: این شناخت بیشتر باعث می‌شود مردم با کانون‌ها و نهادهای مختلف همراه شوند تا شهر سالم‌تری را برای آیندگان خود ترسیم کنند. پخش این مستند در فضاهای دیگر و شهرهای مختلف کشور باعث می‌شود مناطق دیگر شناخت پیدا کنند و یاری‌گر افراد آسیب‌دیده باشند.

چند حلقه مفقوده در حوزه آسیب‌های حوزه زنان وجود دارد

فاطمه محبعلی (فعال اجتماعی) با بیان اینکه نزدیک به ۱۷ سال است در حوزه آسیب‌های حوزه زنان کار می‌کند، عنوان کرد: داستان اعتیاد و آسیب زنان داستان غم‌انگیزی است که ما با آن درگیر هستیم. من مرکز ترک اعتیاد زنان دارم و با قصه‌های این چنینی زیاد مواجه هستم و سپیده علیزاده را می‌شناسم.

وی افزود: «هیچ‌کس منتظرت نیست» موضوع خوبی دارد و متاسفانه از این موضوعات زیاد داریم. چند حلقه مفقوده در حوزه آسیب‌های حوزه زنان وجود دارد که متاسفانه به آن پرداخته نمی‌شود اما اگر پرداخته شود، می‌تواند موفق باشد.

این فعال اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در این همه سال‌ها معتاد کارتن‌خواب و معتاد خانگی از هر نوع اعتیادی در وسط راه ترک‌ کردن به کف زمین سقوط می‌کند و به ناکجاآباد می‌رود. لازمه اش این است که بسیاری از افراد برای رسیدگی به این موضوع دست به کار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز