خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ثبت عناصر فرهنگی ایران در یونسکو بهترین فرصت برای مواجهه با ایران‌هراسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۷۵۲

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشور را یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای جذب گردشگر و اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی دانست و ثبت چهار عنصر فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو را موفقیتی بزرگ در این عرصه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی (رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به ثبت چهار عنصر فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو با بیان اینکه این اتفاق فرصتی با ارزش در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی و دوستی بین ملت‌هاست، گفت: این ثبت‌های جهانی بهترین فرصت برای ارائه تصویری صحیح و واقعی از ایران به شمار می‌آید. 

او همچنین با بیان اینکه میراث ماندگار ایران در فهرست داشته‌های بشریت به نوعی نقطه قوت کشور از لحاظ حضور در مجامع بین‌المللی به شمار می‌آید، افزود: انتظاری که از این پس در این رابطه از دولت و متصدیان امر می‌رود این است که این حوزه بیش از پیش مورد اهمیت قرار گیرد؛ همان‌گونه که امروز شاهد تلاش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم تا قصور سالیان گذشته جبران شود. 

این نماینده مجلس با اعتقاد بر اینکه میراث‌فرهنگی ناملموس ایران یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم است، ادامه داد: امروز همه دستگاه‌ها ضمن پاسداری از ظرفیت‌های مادی و معنوی این سرزمین باید تلاش کنند تا صدای انقلاب اسلامی و مردم مظلوم دنیا را به گوش جهانیان برسانند. 

دشتی اردکانی با تاکید بر اینکه میراث‌فرهنگی یکی از مظاهر قدرت ملی است، افزود: میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های این سرزمین برای جذب گردشگر و استفاده از منافع این صنعت از جمله اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی و مبازره با ایران هراسی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز