خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی بروجردی خواستار توجه بیشتر به معلولان شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۶۳۰

آیت‌الله علوی بروجردی گفت: خواستگاه‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای جامعه‌ی معلولین از سوی گردانندگان امور جدی گرفته نشده است.

به گزارش ایلنا، به بهانه ولادت حضرت زینب (س) و روز جهانی معلولین اولین نشست هم‌اندیشی میان معلولان و جمعی از فضلای حوزه علمیه قم در کتابخانه مسجد اعظم آیت الله بروجردی با سخنرانی آیت الله علوی بروجردی برگزار شد. 

آیت الله بروجردی با اشاره به آنکه خواستگاه‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای جامعه‌ی معلولین از سوی گردانندگان امور جدی گرفته نشده، با نقد این مهم، گفت: از اینکه حوزه‌های علمیه رویکرد مثبتی به این قشر ننموده‌اند، اظهار تاسف می‌کنم. 

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مدیریتی و علمی برخی مراجع و علمای معلول عصر حاضر از تلاش‌های دفتر فرهنگ معلولین وابسته به مرجعیت شیعه‌ی نجف و قم تقدیر نمود و نقش آیات سیستانی و شهرستانی در شروع چنین حرکت را نمونه‌ی موفقی برای الگوگیری دیگر مجموعه‌ها دانست. 

در ادامه، حضار موضوعاتی همچون بحران هویت در جامعه معلولین و دین گریزی و دین ستیزی حاکم بر جامعه و عدم احیای موقوفات مرتبط با معلولین را به تفصیل ارائه نمودند.  آیت الله بروجردی نیز خواستار تشکیل هیئتی جهت شناسایی و احیای موقوفات مرتبط با حقوق مادی و معنوی معلولین شد و آن را یکی از وظایف مرجعیت شیعه دانست. 

نماینده سازمان بهزیستی حاضر در جلسه نیز ضمن‌ عدم پاسخ به چرایی شفاف نبودن وضعیت موقوفات مرتبط با معلولین در اظهارات خود وظیفه این دستگاه را توانمندسازی این قشر دانست و از مخاطبان خود خواست تا بیش از این سازمان بهزیستی را در محافل عمومی متهم به‌ عدم رسیدگی ننمایند. 

او وظیفه رسیدگی به امور معلولین را به خود این جامعه محول نمود و گفت: از ما انتظاری در رسیدگی نداشته باشید و کم کاری‌های موجود به نارسایی‌های عمومی کشور بازمی‌گردد و جامعه باید با صبوری ما را ببخشد تا دچار سرخوردگی در انجام امورمان نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز