خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در همایش مدیران کل فرهنگ مطرح کرد:

اقتصاد فرهنگ، یکی از مهمترین سرفصل‌های برنامه تحولی دولت است/ شبکه‌های تروریستی به دنبال مبارزه با دلخوشی‌های جامعه ایرانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۹۵

محمدمهدی اسماعیلی به اهمیت برپایی منظم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: تقویت نشاط اجتماعی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان در دوقطبی‌سازی جامعه منسجم ایران قوی است.

​به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامگاه سه شنبه اول آذر در سومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که در مجتمع فرهنگی «باغ زیبا» برگزار شد، با اشاره به فراز و فرودهای مدیریت در حوزه فرهنگ گفت: مدیر جهادی و انقلابی نه تنها پیشبرد اهداف را صرفا به مسائل بودجه‌ای گره نمی‌زند بلکه در مواجه با محدودیت‌ها از خلاقیت خود نهایت بهره را برای تبدیل تهدیدات به فرصت خواهد برد تا مسیر تحقق اهداف متعالی حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی هموار باشد. 

وزیر فرهنگ ادامه داد: از سویی شبکه‌های تروریستی این روزها با هزینه‌های نجومی به دنبال مبارزه با تمامی دلخوشی‌های جامعه ایرانی هستند تا به هدف شوم خود در ایجاد فضای ناامیدی ملت ایران دست پیدا کنند که همواره با بصیرت و هوشیاری مردم این دسیسه‌های دشمن نقش برآب خواهد شد، البته در این شرایط حساس جنگ رسانه ای، راحت طلبی و پشت میز نشینی از سوی مدیران انقلابی و جهادی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. 

وی در ادامه به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید مبنی بر تعالی اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: یکی از مهمترین سرفصل‌های برنامه تحولی دولت مردمی در حوزه فرهنگ، مربوط به اقتصاد فرهنگ بوده است و از همان ابتدا در حوزه اقتصاد فرهنگ، تکالیف متعددی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است و وزارت فرهنگ با قدرت امور مربوطه را پیش می‌برد. 

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برپایی منظم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: تقویت نشاط اجتماعی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان در دوقطبی‌سازی جامعه به شمار می‌رود که در ایجاد این نشاط اجتماعی، برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری با حضور اقشار مختلف جامعه نقش پررنگی ایفا خواهد کرد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ضمن اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی خود گفت: دولت مردمی به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر با نگاهی عادلانه برای اهالی فرهنگ و هنر در نقاط مختلف کشور است و بر همین اساس تحقق عدالت فرهنگی از اهداف اصلی و مهم وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود. 

تمرکز بر حل چالش‌های اقتصادی نباید منجر به نادیده گرفتن مسائل فرهنگی شود

علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت) نیز در سومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ زیبا گفت: امروز با حوادث اخیر کشور، اهمیت فرهنگ، هنر و رسانه بر همگان روشن شده است. تمرکز ما بر حل چالش‌های اقتصادی نباید منجر به نادیده گرفتن فرهنگ شود؛ چرا که فرهنگ امری زیرساختی و پیشرو است و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، همه برنامه‌های اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشند. 

وی با بیان این که امروز رسالت مدیران فرهنگی مضاعف شده است، گفت: زمینه بازگرداندن فرهنگ به جایگاه اصلی خود در میان تصمیم گیران فراهم شده و با هم نظری نهادهای سیاسی و اقتصادی درباره لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه، میزان موفقیت در این عرصه به توانایی فعالان فرهنگی وابسته است. 

سخنگوی دولت با تاکید بر این که نگاه دولت به حوادث اخیر منطبق بر نگرش رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: وقتی دولت ریل و مسیر سیاستگذاری اقتصاد و سیاست خارجی را تغییر داد، دشمن هم رویکرد خود را تغییر داد. دولت در سال‌های گذشته به مذاکرات و رفع تحریم چشم دوخته بود اما دولت با بازگشت اساسی به گفتمان اصیل نگاه به قدرت درونی به جای تکیه به بیرون، توانست مسیرهای جدیدی را برای حل مشکلات باز کند. 

جهرمی ادامه داد: از منظر غربی ها، تحریم فلج کننده بود اما دوربرگردان دولت در عرصه اقتصاد موجب شد فروش نفت نسبت به پیش از آغاز دولت سیزدهم دوبرابر شود. از سوی دیگر افزایش درآمدهای مالیاتی، دولت را در اداره امور کشور یاری کرد. 

وی افزود: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت، تورم شصت درصدی شهریور سال گذشته به تورم چهل درصدی شهریور امسال تبدیل شد. دولت تلاش می‌کند تا سه سال آینده مسیر اشتباه تصمیم گیری‌های ده سال گذشته و میانگین رشد اقتصادی صفر را تغییر دهد و رشد اقتصادی مثبت را برای کشور رقم بزند. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای ملموس‌تر شدن نتایج تغییرات بنیادین در حل مشکلات مزمن اقتصادی تلاش بیشتری باید کرد اما کشور در اکثر قریب به اتفاق شاخص‌ها وضعیت رو به بهبود دارد و دشمن این نکته را به خوبی درک می‌کند. 

جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب درباره چرخش قدرت آینده جهان به سوی آسیا گفت: تغییر نگرش دولت، زمینه تغییر هندسه قدرت را فراهم کرد تا ایران به عنوان بازیگری با جغرافیای سیاسی تاثیرگذار، به جای اصرار بر تعامل اقتصادی صرفا با چند کشور اروپایی، قدرت خود را به منطقه بیاورد و مسیرهای تجاری خود را تغییر دهد. 

وی ادامه داد: احساس خطر دشمن از افول قدرت خود در آینده و جایگاه قدرتمند ایران موجب شد عیان‌تر از گذشته وارد شود و همه توان امنیتی، رسانه‌ای و اقتصادی خود را در حوادث اخیر به میدان بیاورد اما این بار نقش فضای مجازی بیش از گذشته بود. 

سخنگوی دولت افزود: وقتی غرب به این نتیجه رسید که در پنجاه سال آینده جایگاه امروز را ندارد، با وقوع کرونا، در حکمرانی فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرد؛ دقیقا زمانی که حضور مردم جهان در فضای مجازی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. 

وی تاکید کرد: آشوب‌های اخیر کشور بیش از آن که هنجارشکنی سیاسی داشته باشد، واجد هنجارشکنی فرهنگی است. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: وقتی به مقابله تمام قد همه دشمنان کشور با ملت ایران می‌نگریم، بیش از پیش به قدرت جمهوری اسلامی و جامعه ایرانی پی می‌بریم. امروز پاسخ اصلی ما به دشمن، افزایش سرعت در مسیری است که در یکسال گذشته برگزیده‌ایم که همان بازگشت به ریل فرهنگ ایرانی و اسلامی و توان داخلی برای حل مشکلات است تا سرمایه اجتماعی کشور تقویت شود. 

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه راهکارهایی درباره شرایط موجود پرداخت و گفت: همه ما باید در کنار هم به تقویت رویدادهای فرهنگی هنری متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی به صورت پرحجم و پرتعداد کمک کنیم تا ذهن جوان ایرانی از امور حاشیه‌ای به امور اصلی که پیشرفت علمی و فرهنگی است متمرکز شود. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه رسانه در پیشبرد امور کشور گفت: تا زمانی که رسانه ما فعال و پیشرو نیست نمی‌توان انتظار تغییر نگرش در جامعه را داشت، بنابراین باید زمین مساله رسانه را خودمان تعیین کنیم و روایت اول از رخدادهای اجتماعی را ارائه دهیم. 

گفتنی است، سومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی روزهای اول و دوم آذرماه در مجتمع فرهنگی «باغ زیبا» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز