خبرگزاری کار ایران

«دفاع از پایان نامه و رساله» روانه بازار نشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۱۶

کتاب «دفاع از پایان نامه و رساله (مقدمات، اصول و قواعد)» اثر محمد فولادی و یحیی کاردگر در ۱۶۷ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «دفاع از پایان نامه و رساله (مقدمات، اصول و قواعد)» اثر محمد فولادی و یحیی کاردگر به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۶۷ صفحه منتشر شد.

آنچه که بیش از سایر ابزارهای ارزشیابی مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و جهان است، ارائه پژوهشی مستقل در پایان مقاطع تحصیلی است. بدون تردید آشنایی با حال و هوای جلسات دفاعیه و تسلط و اشراف دانشجو به موضوع مورد پژوهش و سرانجام قوت و استحکام پایان نامه و رساله، در دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب، مؤثر است.

برای دستیابی به چنین نتیجه ای، ضروری است تمامی مراحل جست و جو، پژوهش و تدوین پایان نامه و رساله بر اساس مبانی علمی و با رعایت تام و تمام قوانین و شرایط چنین کاری انجام شود. از این رو، برپایی جلسه دفاعیه موفق زمانی میسر و محقق می‌شود که تمام مراحل تدوین پایان نامه و رساله از آغاز تا پایان، مطابق برنامه و شیوه‌ای منسجم انجام شود.

ساختار اثر:

این اثر در چهار فصل تألیف شده است؛ در فصل اول که به «آغاز پژوهش تا تدوین نهایی پایان نامه و رساله» اختصاص یافته، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص موضوع رساله و پایان نامه (ویژگی ها، راه‌های انتخاب، شیوه طرح موضوع، شیوه پیشنهاد موضوع به گروه آموزشی یا پژوهشی)، به تنظیم و تکمیل طرح پایان نامه و رساله (پروپوزال) پرداخته شده و در ادامه به آغاز پژوهش تا تدوین پایان نامه و رساله و همچنین تدوین و تنظیم آن اشاره شده است.

در فصل دوم که با موضوع «مقدمات جلسه دفاع (مقدمه دفاع)» به رشته تحریر در آمده، توضیحاتی در خصوص انجام دقیق مراحل و قوانین اداری، سمینار شش ماهه، سمینار پیش دفاع، استخراج مقاله از پایان نامه و رساله، و آمادگی دانشجو برای دفاع تشریح شده است.

نویسنده در سومین فصل از کتاب حاضر، به «جلسه دفاع» می‌پردازد و در ابتدا، ارکان جلسه دفاع و وظایف دانشجو در جلسه دفاع را تبیین کرده و در ادامه، وظایف نماینده تحصیلات تکمیلی (ناظر شکلی) و استاد راهنما و استاد مشاور را تبیین می‌کند و در پایان مباحثی در خصوص داوران و معیارهای ارزیابی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در چهارمین و آخرین فصل از کتاب مذکور که به «بعد از جلسه دفاع» اختصاص یافته، مبحثی با موضوع ارزشیابی پایان نامه عملی مطرح شده است.

در پایان این کتاب، قسمتی با عنوان «پیوست ها» آمده که از جمله مباحث این قسمت می‌توان به فرم جست و جوی موضوع و پیشنهاد اولیه به گروه علمی، فرم طرح‌های تحقیق پایان نامه و رساله دکتری مراکز آموزشی و حوزوی، فرم گزارش سه ماهه مراحل تحقیق پایان نامه/ رساله، فرم گواهی اعلام کفایت و تأیید پایان نامه ارشد، نمونه‌هایی از برگه‌های ارزشیابی، فرم ملاحظات تکمیلی و پیشنهاد و دستاوردهای یک تجربه، برگه ارزشیابی پایان نامه علمی، فرم اصلاحات رساله و پایان نامه، تعهدنامه اصالت پایان نامه / رساله، و فرم تحویل نسخه یا فایل پایان نامه و رساله اشاره کرد.

علاقمندان برای بهره مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز